דיגיטל

הסרטון האנטי-ישראלי מירדן מכה את הרשתות. איפה התגובה הישראלית?

דקה – זה כל מה שצריך כדי להגיע לרבבות ולכבוש להם את הלב. זה מה שעושה הסרטון הקצר של עומר ראמל הירדני שכבש את הרשתות החברתיות. הגיע הזמן שגם אצלנו מישהו ירים את הכפפה

בישראל לא חסרים יוצרים, שחקנים, אמנים וכמובן אנשי פרסום וקריאייטיב שיכולים בזמן קצר להרים קמפיין הסברה בינלאומי שישקף את המציאות כאן בישראל הקטנה. אבל נראה שבדיוק במקום שבו אנחנו כל כך טובים תמיד, נכשלנו. אנחנו נעדרים מהרשתות החברתיות, נעדרים מאמירות קוהרנטיות, חודרות, כאלה שמצליחות להסביר את המצב בו אנחנו נמצאים מהרגע שקיבלנו את העצמאות.

The Place ('המקום'), סרטון בן דקה של השחקן הירדני הירדני עומר רמאל עלה שלשום לרשתות החברתיות החברתיות לצד התיוג: Free_Palestine# ומיד הגיע אל ראש טבלת הצפיות, עם עשרות אלפי אלפי צופים בכל רחבי העולם ששיתפו את הסרט הקצר שחדר להם ללב.

משפחה אחת, שגרה במקום אחד ומספרת למצלמה על המקום האהוב עליה בבית, כשברקע שחקנים הנחזים ליהודים דתיים (עם סממנים אנטישמים) אורזים ומוציאים ממנו את כל החפצים.

כן, זה מעצבן אותנו הישראלים, אבל מדבר לכל כך הרבה צופים – שהרי לא צריך יותר מזה בשביל להראות לעולם את הצד הפלסטיני, בשביל לחדור אל הלב תוך דקה אחת.

והיכן הצד הישראלי? ברשתות החברתיות ישראל מתקשה. אין גוף אחיד שמנהל את ההסברה – שמתפזרת בין משרד החוץ, צה"ל ועוד, אבל מתקשה לדבר לקהל הצעיר ברשת, ונסמכת על כמה שורות באינסטגרם של גל גדות או סרטונים ספורים של כוכבי רשת.

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות