מדיה

עוד שבוע, עוד חודש, עוד שנה: דחייה נוספת במינויים של קרמרמן ושוויקי

איחלתי לרגולטורים בהצלחה. קרמרמן ושוויקי (צילומים: רונן אקרמן, ענבל מרמרי)

בית המשפט העליון קיבל היום (יום ג') את בקשת הממשלה לדחיית המועד האחרון לדיון במינויים לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה ויו"ר מועצת הכבלים והלווין, והעניק לה שבעה ימים נוספים. המינויים אמורים לעלות לדיון עד 25 במאי, "בתקווה שעד למועד זה ניתן יהיה לכנס את הממשלה לדיון כאמור, בהתחשב במצב הביטחוני שישרור", כפי שנכתב בבקשה.

בבקשה שהוגשה ביום חמישי האחרון נכתב כי יום קודם הודיעה מזכירות הממשלה לפרקליטות המדינה שלנוכח המצב הביטחוני המורכב לא ניתן יהיה לדון במינויים עד המועד האחרון שנקבע על ידי בית המשפט העליון החל היום. החלטת בית המשפט לקבוע את ה-18 במאי כתאריך האחרון לדיון במינויים ניתנה כבר ב-2 במאי, טרם ההסלמה הביטחונית, אולם בממשלה החליטו שלא לדון במינויים מיד ולחכות, כרגיל, עד לרגע האחרון ומעבר לו.

הדחייה הנוכחית היא עוד חוליה בשרשרת העיכובים של המינויים הבולטים ברגולציה על שוק הטלוויזיה – מינויה של מישל קרמרמן-דקל למנכ"לית הרשות השניה, ושל ניר שוויקי, שמכהן כממלא מקום המנכ"ל מזה שש שנים, לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלווין. שני המינויים "נידונו" בישיבת ממשלה במרץ האחרון, שם הועלו שקרים שונים על אודות המועמדים והוחלט שלא לקבל בה החלטה חרף הוראה קודמת של בג"צ בנושא.

בעקבות כך פנו קרמרמן ושוויקי ועמם עמותת 'הצלחה' לגב"צ בעתירה נוספת, רביעית במספר, לגרום לממשלה לאשר את המינויים שכבר אושרו בכל הדרגים המקצועיים לפני שנים. היום, כאור, העניק בית המשפט שבוע נוסף לממשלה לדון בנושא לאחר שקרמרמן ושוויקי לא הגישו התייחסות לבקשה לדחייה ובא כוח עמותת הצלחה, עו"ד אלעד מן, לא התנגד אך ציין כי "בשים לב למכלול נסיבות העניין – אם תינתן ארכה, ראוי שתהיה זאת ארכה אחרונה בהחלט".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות