על סדר היום

בהליך מזורז: הוגש כתב אישום נגד החשודים בתקיפת צוות כאן 11

"11 גם אנטישמים, שמאלנים אתם, אתם שמאלנים אתם, יא מנאייק", צעקו התוקפים והכו את הצלם של כאן 11 בחמישי שעבר בשכונת התקווה. היום הוגשו נגד החשודים בתקיפה כתבי אישום

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה בהליך מזורז כתב אישום נגד יוסף פרץ ויוסף מעטוף, שחשודים בתקיפת צוות של כאן 11 בשכונת התקווה ביום חמישי האחרון. כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב על ידי עו"ד רותם נוימן וסרמן, כולל עבירות של תקיפת עובד הציבור בנסיבות מחמירות, גניבה בנסיבות מיוחדות ועבירת איומים.

במסגרת הפרות הסדר וההתפרעויות, הושמעו ברשתות החברתית קריאות לפגוע בעיתונאים. בחמישי שעבר הופצו קריאות בוואסטאפ להגיע לשכונת התקווה לצורך קיום צעדה לכיוון יפו, ותקיפת ערבים שייקרו בדרכם של הצועדים. בהודעות שנשלחו התבקשו המגיעים להצטייד באלות, בסכינים, ברובים ובגז מדמיע.

צוות של כאן חדשות שכלל את הכתב יואב זהבי והצלם רולניק נוביצקי, הגיע לשכונת התקווה, ואז הותקף קשות על ידי פעילי ימין קיצוני בעת צילומים. פרץ ואדם נוסף החלו לצעוק לעבר צוות התאגיד "למה אתם מצלמים פה? אל תצלמו פה. לך תצלם ברמלה לוד איפה שאנשים יורים. לא פה שיהודים שרים", תוך שהוא דוחף את המיקרופון שאחז הכתב בידו. צוות התאגיד החל להתרחק בעוד שפרץ ממשיך לצעוק לעברו. בתוך כך, פנה פרץ אל האנשים שהתקהלו במקום וקרא: "חבר'ה זה הכתבים של ערוץ 13 האנטישמים האלה. אלה כתבים של ערוץ 13". לאחר שהצלם רולן הבהיר לו כי הם מכאן 11 ענה לו פרץ "11 גם אנטישמים, שמאלנים אתם, אתם שמאלנים אתם, יא מנאייק…" בתגובה, התרחק צוות התאגיד וחצה את הכביש לצדו השני של הרחוב. בזמן זה פרץ יצר קשר טלפוני עם מעטוף ואמר לו "בוא לפה מהר, משדרים פה מערוץ 11".

בעת שצוות התאגיד שהה ברחוב תקפו על פי כתב האישום פרץ ומעטוף את הצלם נוביצקי מאחור ובהפתעה, מעטוף היכה בראשו באמצעות קסדה ופגע במצלמה שאחז בידו שנפלה והתרסקה על המדרכה. מיד לאחר מכן, בעט פרץ בנוביצקי ותקף אותו באמצעות אגרופיו. במהלך ניסיונו להתגונן מהתקיפה, מעד נוביצקי ונפל לאחור. בעודו מתרומם, מעטוף הטיח את הקסדה בראשו. לצלם נגרמו חבלות על הפנים, בקרקפת ובצוואר, והוא ונזקק לטיפול רפואי. הכתב יואב זהבי לא נפגע. בתאגיד הגישו תלונה, אולם שני החשודים עוכבו זמן קצר לאחר האירוע.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים, ציינה עו"ד נוימן וסרמן כי "העובדה כי מדובר בתקיפה מכוונת, במסגרתה הציבו המשיבים את צוות התאגיד כמטרה לתקיפה אלימה, ללא כל התגרות מצדם, ועל רקע ביצוע תפקידם, מעידה כ-1,000 עדים על מסוכנותם. דבריו של משיב 1 (יוסף פרץ – א"כ) לאורכו של כל האירוע, המגלים את עמדתו כלפי צוותי תקשורת, מעידים כי מדובר במעשים שבוצעו על רקע אידאולוגי של ממש… לכך מצטרפים דבריהם של המשיבים עם מעצרם לפיהם הם נכונים לחזור על המעשים".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות