על סדר היום

בגלל איומים ברשתות: מאבטחים הוצמדו ליונית לוי, דנה ויס וגיא פלג

יונית לוי - צילום מסך: חדשות 12 יונית לוי – צילום מסך: חדשות 12

חברת חדשות 12 הצמידה אבטחה צמודה למספר טאלנטים שלה, לאחר שחלקם ספגו איומים מפורשים ורובם זכו לאיומים וקללות ברשתות החברתיות. בין היתר מאובטחים דנה ויס, יונית לוי, רינה מצליח וגיא פלג. המאבטחים מלווים את העיתונאים כאשר הם אינם נמצאים באולפנים בנווה אילן. האבטחה נובעת מאיומים לפגיעה אישית באותם עיתונאים, בעקבות סיקור מבצע 'שומר חומות' והאירועים הביטחוניים בעזה ובישראל.

בשבוע האחרון הותקפו בשטח מספר לא קטן של צוותי שידור ועיתונאים, בהם אילה חסון שנפגעה מאבן שהושלכה עליה בלוד כשהגיע עם צוות חדשות 13 לצלם כתבה במקום; צוות של כאן 11 שהותקף בשכונת התקווה והצוות רולן נוביצקי נחבל בראשו וציוד צילום הושחת; ועוד. לקראת סוף השבוע הצמידו בחדשות 13 אבטחה לצוותים שיוצאים לסקר את האירועים. גם בתאגיד השידור כאן הצמידו אבטחה לחלק מהצוותים בשטח.

בסוף השבוע פורסם ראיון ב'הארץ' עם גיא פלג, שכבר זכה בעבר לאבטחה בשל איומים נגדו לאחר שפרסם את תמלילי חקירות ראש הממשלה. "אגיד לך משהו שהוא בגדר דבר והיפוכו", אמר למראיין איתי שטרן, "האבטחה שמוצמדת ליועץ המשפטי לממשלה ולליאת בן ארי (התובעת הראשית בתיקי נתניהו) ולהבדיל האבטחה שהוצמדה אלי, זה לא פועל יוצא של מידע מודיעיני קונקרטי על כוונה לפגוע בנו. אלה מערכות שאומרות 'אנחנו לא רוצות לקחת צ'אנס', לכן נשים אבטחה, אפילו מוגזמת, כדי להגיד לעולם 'אל תתקרבו אליהם'. הם רוצים למנוע היתכנות קלושה אפילו שיקרה משהו. עכשיו יבוא הנאשם נתניהו ויגיד 'עושים לי דמוניזציה', כאילו רוצים להציג אותו כפי שאתה רמזת. כמי ששולח אנשים לפגוע בנו. אני חושב שנכון היה להצמיד לי מאבטח אבל אני לא חושב שנשקפת סכנה לחיי".

קריית התקשורת בנווה אילן, בה שוכנים האולפנים של חדשות 12 וחדשות 13, הגבירה בימים האחרונים את האבטחה סביב המתחם, בעקבות קריאות ברשתות החברתיות להגיע למקום ובמקרה הטוב להפגין שם – כפי שקרא יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, לעשות, או במקרה הגרוע – לשרוף את האולפנים. בכל מקרה קריאות אלה לא השיגו את התוצאות ולא נרשמו תקריות יוצאות דופן בכניסה לאולפנים.

יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי מזהיר מפני האלימות הגואה כלפי עיתונאים. לדבריו, "בשבועות האחרונים הותקפו עשרות עיתונאים וצוותי שידור בעת מילוי תפקידם. מדובר בתוצאה ישירה של הסתה פרועה וחסרת רסן נגד עיתונאים שמבצעים את תפקידם בתנאים בלתי אפשריים תוך סיכון אישי. מגיפת האלימות וההסתה חייבת להיפסק באופן מיידי. אנו דורשים מהמשטרה לשמור על בטחונם של העיתונאים ולטפל ביד קשה בגילויי האלימות, ומאישי הציבור והפוליטיקאים שמובילים את ההסתה – לעצור זאת באופן מיידי, בטרם יישפך דם״.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות