על סדר היום

ערוץ 20 דיווח שמועה והכניס ללחץ את הרשויות המקומיות

הציוץ של ערוץ 20 הציוץ של ערוץ 20

ערוץ 20 דיווח אמש (רביעי) כי החמאס והג'יהאד האסלאמי מתכננים מתקפה על חיפה ואילת. הדיווח הופיע בעמוד הטוויטר הרשמי של הערוץ ובידיעה באתר עליה חתום הכתוב יהונתן יפרח. לפי הידיעה, "חמאס והג'יהאד האיסלאמי בהודעה משותפת: היעדים הבאים בשעה 18:00 – חיפה ואילת".

הציוץ הודהד ברשתות החברתיות ובאפליקציות השיחות, כולל על ידי כתבי הערוץ, חרף העובדה שלא היה לו כל אימות וביסוס באמצעי התקשורת של חמאס. כלי התקשורת הגדולים לא התייחסו לשמועות ואכן בהמשך הציוץ הוסר ולא מופיע יותר בעמוד של הערוץ, אלא שהוא הספיק לחולל בהלה עד כדי היערכות מיוחדת ברשויות המקומיות המדוברות ובקרב תושבים באזור.

הכותרת שפורסמה באתר ערוץ 20
הכותרת שפורסמה באתר ערוץ 20

המקומון "ערב ערב באילת" דיווח על פי הודעת דוברות העירייה, כי ראש העירייה מאיר יצחק הלוי הנחה לפתוח את המקלטים במוסדות החינוך ולהיות ערוכים ככל שיידרש, לפתיחה מהירה של המקלטים ברחבי העיר על ידי אגף חירום וביטחון בעירייה.

בחיפה לקחו את העניין יותר ברצינות והחליטו על פתיחת המקלטים הציבוריים למרות שלא התקבלה הנחיה בנושא מפיקוד העורף. דובר העיריה אלירן טל, כתב ערוץ 20 לשעבר, הודיע כי "בהמשך לפניות שלכם מהשעה האחרונה, השיגרה בחיפה נמשכת ולא קיבלנו הנחיות אחרות בעניין מגורמי הביטחון אולם הוחלט הערב ׁ(אתמול – א"כ) ליתר ביטחון לפתוח את המקלטים הציבוריים ולוודא את זמינותם ותקינותם".

כתב צבאי ששוחח עם "כסית" אמר כי אינו מכיר הודעה כזו של חמאס או הג'יהאד האיסלמי. מכך עולה כי הפרסום לא היה מדויק במיוחד.

טרם התקבלה תגובת ערוץ 20.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות