דיגיטל

נלחמים על דעת הקהל העולמית? עזבו את CNN ו-BBC, רק דרך אינסטגרם וטיקטוק

מתוך האינסטגרם של ניב סולטן מתוך האינסטגרם של ניב סולטן

הכותרות בעולם על סבב הלחימה הנוכחי לא עושות חסד עם ישראל. ב-CNN, למשל, נכתב: "לפחות 35 הרוגים בעזה כשישראל מעלה הילוך כמענה לירי טילים". אבל ל-CNN אנחנו יודעים לתת מענה, נשלח מרואיין ישראלי שדובר אנגלית מעולה והוא יסביר את הצד שלנו. אך הדור הצעיר לא נמצא שם, הוא כבר מזמן ברשתות החברתיות ושם – אנחנו עדיין חלשים.

רק לפני מספר ימים שיתפה השחקנית נטלי פורטמן פוסט שהעלתה השחקנית זוכת האוסקר ויולה דיוויס, המסביר את "כל מה שצריך לדעת על שייח' ג'ראח". האחיות לבית משפחת חדיד, הדוגמניות ג'יג'י ובלה, התייחסו אף הן למצב בסטוריז משלהן. ג'יג'י שיתפה פוסט בצבעי הדגל של פלסטין שאומר "אתם לעולם לא תמחקו את פלסטין" ואחותה הצעירה העלתה רצף שלם המתאר את מאבקם וסבלם של הפלסטינים תחת הכותרת: "המאבק הפלסטיני לא אמור להיות שיחה מביכה".

מתוך האינסטגרם של בלה חדיד | צילום מסך
מתוך האינסטגרם של בלה חדיד | צילום מסך

אין מה לעשות, ישראל נמצאת בעמדת נחיתות כשהיא באה להסביר את עמדתה לעולם. אך היא נמצאת בעמדת נחיתות גדולה אף יותר כשהיא כמעט ולא נמצאת ברשתות החברתיות ופועלת, ישירות, מול אותם הסלבריטאים ומובילי דעת הקהל שאין מה לעשות – הם קובעי הטעם החדשים. ואם הם טועים, אז הם מטעים יחד איתם מיליונים של עוקבים שאין להם מושג מה קורה כאן, אבל הולכים אחרי מה שהכוכב/ת חושב. לכן, זה טוב וחשוב שמשרד החוץ שולח מרואיינים רהוטים לאולפנים, אך זה הזמן להפעיל גם את הטובים שבבנינו בשרתות החברתיות.

מתוך האינסטגרם של גל גדות | צילום מסך
מתוך האינסטגרם של גל גדות | צילום מסך

יש ישראלים בכל העולם, חלקם מצליחים ומוכרים מאד. הנה, מספר כוכבי ספורט מוכרים בעולם, כמו למשל עמרי כספי וערן זהבי, יוצאים להגנת ישראל ברשתות החברתיות, אבל מדובר בפעילות עצמאיות. זה הזמן "לגייס" ישראלים מוכרים נוספים – לבקש מהם להגיב, להתייחס למצב ולהראות את הצד השני של הסיפור. אם לא נעשה זאת, לאורך זמן ובעקביות, יגדל דור חדש שמקבל את כל המידע על העולם מהרשתות החברתיות כאשר מדובר במידע מוטעה ושלילי לגבינו.

עו"ד איתי מור | יח"צ
עו"ד איתי מור | יח"צ

הישראלים נמצאים באינסטגרם ובטיקטוק ואיתם שלל סלבריטאי ארצנו, הבינ"ל יותר ופחות. זה הזמן לפנות אליהם, לבקש מהם פוסט תמיכה או התייחסות ולנסות להראות לעולם את הפנים האחרות והיפות של ישראל, גם כשהיא תחת מתקפה.

הכותב הוא עו"ד איתי מור, יו"ר "מעבר לקשת – פורטוגל"

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות