דיגיטל

300 אלף תגובות ו-150 אלף לייקים: דו"צ באנגלית חורך את הרשת בזכות קורין גדעון

קורין גדעון קורין גדעון

עם הישמע האזעקות אמש (יום ג') בתל אביב, העלתה מגישת הטלוייזה קורין גדעון פוסט ברשתות החברתיות, בהן יש לה עשרות אלפי עוקבים, וכתבה על תחושתיה. "בדיוק הרדמתי את התינוקת שלי כשנשמעה האזעקה", כתבה, "חילי לא היה בבית. אין לנו ממד בדירה וגם לא בבניין. מרוב ההלם תפסתי את אלונה בידיים ורצתי החוצה בלי נעליים ובלי טלפון. זה רק אני והיא ואין שום מקום שיגן עלינו עכשיו והאזעקה ממשיכה ואני יודעת שאין לנו הרבה זמן. ירדתי לקומה למטה ונדחסנו כל הדיירים לפינה בחדר מדרגות שנראתה לנו הכי פנימית".

"אלונה היא התינוקת היחידה בבניין וזה היה כל כך מרגש איך באופן טבעי השכנים הכניסו אותנו הכי הכי פנימה וגוננו על שתינו", המשיכה גדעון והוסיפה תמונה שלה בוכה בחדר המדרגות בעודה מחזיקה את אלונה הקטנה, "לפתתי אותה חזק, אמרתי לה שוב ושוב הכל בסדר הכל בסדר אבל כולי רעדתי. שכנה שאני אפילו לא יודעת איך קוראים לה ליטפה לי את היד. ואז נשמעים הבומים והם ממש קרובים וכל בום מכווץ אותי עוד יותר על הילדה הקטנה שלי שלא מפסיקה לבכות ואני איתה".

אך גם נראה שגם הפעם – כמו בפעם הקודמת כשציינה ברשתות כי בחדר בו שהתה בבית החולים איכילוב כשילדה את בתה אלונה לא היה חלון – היא הצליחה להרגיז לא מעט עוקבים שלא יכלו להסתיר את הכעס שלהם כלפיה וענו לה בחזרה.

חלקם כעסו על כך שמדובר בתמונה מבויימת ותהו כיצד יכול להיות שגדעון הצטלמה אם היתה לבדה ללא מכשיר הטלפון. אחרים בחרו לתקוף את גדעון, תושבת תל אביב, על כך שבמשך שנים ארוכות זוהי שגרת החיים של תושבי עוטף עזה וחבל שרק עכשיו החליטה להתעורר ולהזדהות עם כאבם.

"עצוב שפתאום זה הגיע אליכם אל ה״סלב״ למרכז אז רוצים לשתף את זה ועוד לתרגם לאנגלית!!! כי אנחנו הדרומים מקבלים את זה לפחות פעם בחודש ויש לנו 15 שניות להגיע לממד ולא מעל לדקה כמו במרכז!", כתבה לה מישהי. "יזה קטע אה? הילד שלי בן 9 , כבר 9 שנים שהוא חווה את זה … אה , ולא רק הוא , עוד אלפי ילדים!!!!!! זו המציאות שלנו !!!!!! בוקר טוב קורין", ענתה אחרת.

היו גם מי שהחליטו להזכיר לגדעון את הפעם האחרונה בה עשתה רעש בפלטפורמות הדיגיטליות ויצאה בכל בכי כנגד איכילוב כשאושפזה לאחר לידת ביתה בחדר ללא חלון.

זוכרים לה את איכילוב | צילום מסך
זוכרים לה את איכילוב | צילום מסך

"אני מתפרקת לגמרי ושמה ידיים על האוזניים רק כדי לא לשמוע את האזעקה המפחידה כל כך ואני לא מפסיקה להתפלל לאלוהים. בבקשה תגן עלינו, בבקשה תגן לפחות על הבת שלי. שלושה חודשים היא חיה בעולם הזה- מה היא עשתה שמגיע לה לעבור את זה? ", כתבה גדעון ועוד הוסיפה: "בבקשה אם יש מישהו שיכול לתרגם את זה לאנגלית, אני לא במצב כרגע, צריך שכל העולם ידע את האמת!".

הפוסט של גדעון הפך לוויראלי יחסית, אבל המהלך של דובר צה"ל הצליח לחרוך את הרשתות החברתיות. בפרופיל של דובר צה"ל באנגלית העלו קטעים מהפוסט של גדעון, והדבר הניב עד כה 154 אלף לייקים, כ-300 אלף תגובות ו-19 אלף שיתופים, מספר עצום במונחים של פוסטים ישראלים. בדו"צ גם החליטו לשתף את הפוסט בפרופילים הנוספים שלו בשפות זרות, כגון בספרדית.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Israel Defense Forces (@idf)

הפוסט של דו"צ באנגלית באינסטגרם הניב גם הוא נתונים מטורים עם יותר מ-60 אלף לייקים ומעל ל-20 אלף תגובות מרחבי העולם.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות