על סדר היום

סיקור עולמי: טור חריף נגד ישראל וארה”ב ב’וושינגטון פוסט’

הוושינגטון פוסט הוושינגטון פוסט

ההסלמה בין ישראל לפלסטינים תופסת כותרות ראשיות באתרי החדשות המובילים בעולם. אם אתמול באתרים אלה התעסקו באלימות בירושלים הרי שמאז הלילה הם עברו להתמקד בנעשה ברצועת עזה.

באתר האינטרנט של ה-BBC, שנודע בעבר כגוף תקשורת המגלה יחס קשה ונוקשה לישראל, דווקא הפתיעו וגילו יחס מתון ומאוזן לעימות: בכותרת נכתב “קריאות לרגעיה בצל ההסלמה באלימות סביב ירושלים” ובידיעה עצמה ציינו כי האלימות עלתה מדרגה בעקבות “שיגור רקטות לעבר ירושלים בידי חמושים פלסטינים, ובתגובה צה”ל הפציץ יעדים צבאיים ברצועת עזה”. ב-BBC אף ציינו כי מבין 22 ההרוגים ברצועה מתקיפות צה”ל לפחות 15 היו חברי ארגון חמאס, זאת בניגוד לדיווחים בכלי תקשורת רבים שבחרו להדגיש כי “לפחות 9 ילדים נהרגו בתקיפות”.

כתב ה-BBC לענייני המזרח התיכון ג’רמי בוון הסביר לקוראיו כי אחת הסיבות להסלמה היא “המדיניות הנוקשה של ישראל כלפי הפלסטינים במהלך הרדמאן והמאמצים מעוררי החלוקת של בתי משפט ישראלים לגרש פלסטינים מבתיהם. בכל מקרה זהו משבר שרק היה שאלה של זמן ובבסיסו הסכסוך הארוך והלא פתור בין יהודים לערבים”. גם באתר CNN המזוהה עם השמאל היה דיווח מאוזן על המצב והסבירו באמצעות איורים ושרטוטים על מוקדי המתיחות בירושלים.

 

אתר BBC
אתר BBC

 

לעומת זאת באתר ‘וושינגטון פוסט’ לקחו את הצד של הפלסטינים “הפצצות ישראליות בעזה הביאו למותם של 20 איש בהם 9 ילדים, לטענת הפלסטינים”, נכתב בכותרת, אבל מה שתפס את העין הוא טור אנטי-ישראל מובהק  בו האשים הכותב אישען טארור את ארה”ב שהיא “חלק מהבעיה” מפני שהיא תומכת בישראל ו”תמיכתה בישראל הביאה את הסכסוך אל נקודה זו”. עוד נכתב בטור כי “ההסלמה הגיעה בעקבות פעולות אגרסיביות מצד כוחות הביטחון של ישראל וקבוצות יהודים מהימין הקיצוני הגזעני בירושלים. לפני שבועיים קבוצות של קיצוניים יהודים כולל מתנחלים מהגדה המערבית, צעדו בעיר הקודש באזורי אוכלוסיה פלסטינית וצעקו ‘מוות לערבים’ תקפו נוכחים ופגעו בבתים וברכוש פלסטיניים בשכונת שייח ג’ראח במזרח ירושלים”.

אתר וושינגטון פוסט
אתר וושינגטון פוסט

בניו יורק טיימס כתבו “אחרי פשיטה על מסגד אלאקסה, מטחי טילים מעזה והפצצות אוויר ישראליות” והפובליציסט תום פרידמן ציין ש”בניגוד לאינתיפאדות ב-1987 ו-2000 כשלישראל היה למי להתקשר בניסיון להביא לסיומן, הפעם אין אף פלסטיני בצד השני של הטלפון ואם כבר יש אז מדובר בבן 15 עם סמארטפון שממלא פקודות ושואב השראה מהטיקטוק”.

אתר הניו יורק טיימס
אתר הניו יורק טיימס

גם בשאר העולם דיווחו על העימותים וההסלמה והביעו תקווה שהמתיחות תירגע בקרוב.

אתר לה מונד הצרפתי
אתר לה מונד הצרפתי
קוריירה דלה סרה האיטלקי
קוריירה דלה סרה האיטלקי

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות