פרסום ושיווק

צלם הטיל עיקול על משרד בולטון שעובד עם מגזין שפרסם תמונות שלו ללא אישור

משרדי בולטון פוטנציאל - צילום באדיבות אתר פאשקעוויל משרדי בולטון פוטנציאל – צילום באדיבות אתר פאשקעוויל

צלם הטיל עיקול על חשבון הבנק של משרד הפרסום החרדי בולטון פוטנציאל בשל שימוש בתמונות ללא אישור שעשה המגזין 'הציבור החרדי' שעובד עם בולטון – כך נודע לאתר "כסית". הצלם דוד כהן מעוניין לממש את העיקול בסך כ-250 אלף שקל, לאחר שלא הצליח לגבות את הכסף מהמגזין עצמו, ולמעשה פנה למקור ההכנסה של המגזין – משרד הפרסום שמעביר למגזין מודעות.

"הציבור החרדי" יוצא לאור בהיקף של עשרות אלפי עותקים בקרב הקהילות החרדיות בישראל ובחו"ל. ב-2018 גילה כהן – שעובד עם גופי תקשורת רבים בארץ ובעולם בהם מעריב, הג'רוזלם פוסט, הוושינגטון פוסט, סוכנות AP ועוד – כי המגזין פרסם ללא אישור תמונות שצילם – ללא מתן קרדיט וללא תשלום עבור השימוש. מאז פנה מספר פעמים למגזין, המו"ל, המנכ"ל והעורך והתריע כי מדובר בשימוש לא מורשה. ואולם, למעט התנצלות רפה ואף בקשה מצידו של המגזין לעשות שימוש בתמונות ללא תשלום, הדבר לא צלח מבחינתו והמגזין המשיך לפרסם תמונות ללא אישור וללא מתן קרדיט.

בשלב זה עירב כהן את עורכת דינו, שבמכתב התראה דרשה מהם לחדול מהדבר. למכתב זה לא התקבלה תשובה, וכהן הגיש תביעה בסוף 2018 לבית משפט השלום בחיפה בגין הפרת זכויות יוצרים ועוד בסך 200 אלף שקל. המגזין לא הגיש כתב הגנה, ובית המשפט קיבל את התביעה וקבע פיצוי של 200 אלף שקל ו-10,000 שקל שכר טרחת עו"ד.

שופטת השלום בחיפה רויטל באום קבעה בהחלטתה כי "על נתבעים 3-4 (העיתון והמו"ל – א"כ) ביחד ולחוד להימנע מלעשות שימוש ו/או מלהעתיק ו/או מלהציג ו/או מלפרסם ו/או מלעשות כל מעשה שהזכות לעשותו שמורה לתובע, בכל צילום או תמונה פרי יצירתו של התובע, לרבות ביצירות המקוריות (כהגדרתן בתובענה), בכל דרך בין במישרי ובין בעקיפין".

גם החלטה זו לא הרשימה את המגזין, ועורך דינו של כהן, דוד ידיד ממשרד "דוד ידיד עורכי דין ונוטריון" פנה לממש את פסק הדין מהגורמים המשלמים כסף למגזין – המפרסמים. אלה טענו כי הם לא מכירים את "הציבור החרדי", וכי האחראי על הפרסום במגזין זה הוא משרד הפרסום החרדי בולטון פוטנציאל.

בעקבות כך הוטל עיקול על בולטון פוטנציאל, אולם מאחר שהמשרד לא השיב לצו העיקול, הוגש נגדו זימון לחקירה, במטרה לחייב את בולטון פוטנציאל להשיב על צו העיקול ולחייב אותו לשלם את חובותיו למגזין הישר לידי הצלם. באפריל נשלח מכתב של רשמת רשות האכיפה והגבייה ליאת שרגנהיים בה מכתב כי "אני מתרה בצד ג' (בולטון פוטנציאל – א"כ) כי תשובה חלקית או לא מספקת או אי מתן תשובה לצו העיקול עלולים לגרור זימונו לחקירת צד ג' על פי סעיף 46 לחוק ההוצאה לרבות השתת הוצאות בגין הדיון או בגין אי התייצבות אליו".

תגובתו של מנכ"ל בולטון פוטנציאל עידו תורן טרם התקבלה.

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות