אנשים

"מונית הכסף" ששינתה את חייו של העיתונאי על הרצף האוטיסטי

ג'וש ארונסון ג'וש ארונסון

ג'וש ארונסון, בן 34, הוא כתב כללי במעריב, כתב באתר 'שווים' – חדשות לאנשים עם מוגבליות, מידען ארכיב ורשתות חברתית בקרן היסוד ורכז לשילוב אנשים עם מוגבלויות בתנועת הרפורמית. הוא משמש גם בהתנדבות כיו"ר מרצ ירושלים וחבר בדירקטוריון של עמותת KeepOlim שמעניקה תמיכה לעולים.

מקום עבודה ראשון בתקשורת:

"טלוויזיה קהילתית ערוץ 98".

איך הגעת לתחום?

"אני בן 34, על הרצף האוטיסטי, עולה ממנצ'סטר שבאנגליה. הכל התחיל לאחר שנכנסתי למונית הכסף בשנת 2008 וראיתי את זה כסימן דרך להראות שאפשר לשנות תפיסה לאנשים אם מוגבלויות דרך המדיה והבידור. בטלוויזיה הקהילתית היתה להם תוכנית מדהימה בשיתוף עם עמותת שק"ל לעשות סרטים, ואחר כך היתה לי הזמנות חד פעמית הודות למנכ"ל ה-BBC דני כהן, ששמע עלי. התמחתי ב-BBC ו-ITV שנתן לי כלים אדירים בתקשורת. לאחר מכן למדתי בבית ספר I-TEM של אליעזר לחנה ואת ההתמחות שלי עשיתי במעריב. כשגולן בר יוסף ראה את הכשרון שלי הוא הציע לי חוזה כאחד העורכים. עורך אחר במעריב שיבח אותי ואמר שלא ראה עיתונאי חרוץ ומוכשר ממני 30 שנה שהוא בתקשורת, שזה אומר הרבה".

מה הכי כיף בעבודה, ומה לא?

"הכי כיף זה האנשים השונים שאני פוגש מכל הגוונים והיכולת שלי לעזור ולתת להם תמיכה. הלא כיף זה התשלום – הלוואי שאפשר היה לשלם יותר, אבל מה לעשות".

הפדיחה הכי גדולה?

"קבלתי מידע על אושייה מאוד גדולה – אדם שהיה קשור לפדופיליה ובעקבות כך קבלתי חומרים לא כל כך חוקים. תוך כדי עבודת התחקיר שמרתי אותו על כונן גוגל שלי ובעקבות כך גוגל חסמו לי החשבון. אני עדיין במלחמה מולם שיחזרו לי החשבון".

מה זה איש תקשורת טוב?

"בעיני זה מישהו שהגיע לתחום מתוך רצון לעזור ולשנות ולא לפגוע. היו לי סיפורים שיכלו להגיע למהדורה הכי גדולה – לדוגמה בחור עם מוגבלות שנפגע מאוזניות שקנה והיצרן לא הגיב לו. אחרי שפניתי לאותה חברה, הם החליטו לפצות אותו והחלטתי לרדת מהסיפור ולא פרסמתי אותו, כי המטרה שלי היא לגרום לשינוי ולא לפגיעה".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים?

"עיתונאי ידוע גם בארץ וגם בעולם, יש בי רצון גם לעבור למדיה הטלוויזיונית, למרות שאני עדיין כותב".

טיפ לאנשים שרוצים להיכנס לתחום

"עולם התקשורת הוא עולם קשה, אין בו כסף או פרסום כמו שזה נראה לפעמים מבחוץ. בשביל לקבל הכרה וכסף, צריך לעבוד ממש קשה ולחיות את השוק – זה עולם קשה, לא כמו שזה נראה בחוץ".

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות