מדיה

ממשל טראמפ נגד ג'ף בזוס, סיבוב מי יודע כמה

מוטרדים מהשימוש בכוחו של הממשל. הוושינגטון פוסט

משרד המשפטים האמריקאי אסף באופן חשאי פלטי שיחות של כתבי הוושינגטון פוסט במשך שלושה חודשים במהלך שנת 2017, כך חשף אתמול (שבת) העיתון. הנתונים שנאספו מתייחסים לתקופה בה הם עסקו בדיווחים על חקירת המעורבות הרוסית בבחירות 2016, וכללו גם ניסיון לחדור לתיבות האימייל של הכתבים.

המידע הגיע לכתבי העיתון ממסמכים רשמיים של משרד המשפטים שהועברו בתחילת החודש. על פי מסמכים אלה, המשרד אסף את נתוני הטלפונים בעבודה, בבית והניידים של אלן נקשימה, גרג מילר וכתב העיתון לשעבר אדם אנטוס, מהתקופה שבין 15 באפריל ל-31 ביולי 2017. על פי הדיווח בפוסט, שימוש בצווים כדי לקבל נתוני טלפונים של כתבים לצורך חקירת הדלפות אינו מהלך נפוץ מצד משרד המשפטים והוא מחייב אישור של הפרקליט הראשי בעצמו. במידע שהועבר לעיתון על ידי משרד המשפטים לא נמסר מתי הנתונים הוזמנו בפועל, מלבד העובדה שזה היה במהלך 2020 ותחת הפרקליט הראשי לשעבר וויליאם באר.

ממלא מקום העורך הראשי של הפוסט, קמרון באר – שלא קשור לבאר הפרקליט הראשי לשעבר – מסר בתגובה: "אנו מאוד מוטרדים מהשימוש של הממשל בכוחו כדי להשיג גישה לנתוני התקשורת של עיתונאים. משרד המשפטים צריך להבהיר בהקדם את סיבותיו לחדירה הזו לפעולותיהם של עיתונאים שעושים את עבודתם, עבודה שמוגנת תחת התיקון הראשון לחוקה".

בעליו של הוושינגטון פוסט, המיליארדר ג'ף בזוס, טרם מסר התייחסות לפרשה. זו לא ההסתבכות הראשונה שלו עם ממשל טראמפ; בפברואר 2019 חשף בזוס בפוסט שפרסם באתר Medium ושהפך ויראלי, כי הצהובון "נשיונל אינקוויירר" ניסה לסחוט אותו ודרש לעצור תחקיר של עיתונאי הפוסט או שתפורסמנה תמונות אינטימיות שלו עם מאהבתו דאז לורן ואסקז, זאת לאחר שכבר פורסמו הודעות טקסט ביניהם שהושגו באופן לא חוקי. בעלי האינקוויירר, קבוצת AMI שבשליטת דיוויד פקר, מקורבים מאוד לנשיא לשעבר טראמפ ואף קיבלו חסינות ממשרד המשפטים במסגרת מעורבותם בפרשיות שונות הקשורות במירוץ שלו לנשיאות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות