מדיה

לאחר שנת שידור מכיכר הבימה: עיריית ת"א אישרה לערוץ 20 להציב במקום עמדה

ברק כהן מתפרץ לשידור חי של ערוץ 20 - צילום מסך: ערוץ 20 ברק כהן מתפרץ לשידור חי של ערוץ 20 – צילום מסך: ערוץ 20

לאחר כמעט שנה של שידורים ללא היתר בליבה של תל אביב, העירייה אישרה לערוץ 20 להציב עמדת שידור בכיכר הבימה – כך נודע ל"כסית". האישור התקבל ביום שלישי האחרון.

עם העברת משרדי ואולפני ערוץ 20 מרמת החייל לירושלים, החל ערוץ לשדר חלק מתוכניות האקטואליה שלו מעמדת שידור בהבימה, בעיקר תוכניותיו של שמעון ריקלין. לא אחת עמדת השידור של הערוץ שפונה לאגף הימני במפה הפוליטית, ספגה התנכלויות של פעילי שמאל ועימותים בין מפגינים לבין מגישי תוכניות. השיא היה עימות פיזי בשידור חי בין בועז גולן למפגינים.

בשבועיים האחרונים הופרע השידור של הערוץ מהכיכר – פעם אחת על ידי פעיל המחאה הקולני עו"ד ברק כהן, וביום שני השבוע על ידי סדי בן שטרית. מאבטחים מטעם הערוץ מנסים להרחיק את המוחים, ולא אחת נקראת המשטרה למקום – אולם היא מוגבלת ביכולתה לפעול בשל העובדה כי מותרת מחאה במקום ציבורי, הגם שמדובר בהפרעה לשידור.

בצורה רשמית טוענים המוחים כי ערוץ 20 הקים עמדה קבועה במרחב הציבורי, ללא היתר, דבר המפריע לציבור. בפועל מתנגדים המוחים לפעילות של ערוץ ימני המזוהה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בליבה של תל אביב – לדבריהם עיר שמאלנית וליברלית.

בכל מקרה, רק השבוע, לאחר כמעט שנה של פעילות ללא היתר, אישרה עיריית תל אביב לערוץ להציב את עמדת השידור בכיכר. מהעירייה נמסר לאתר "כסית" כי "נוכח העובדה שלאחרונה נעשה שימוש לא מוסדר בכיכר הבימה על ידי ערוץ 20, הודיעה העירייה לערוץ כי עליו לפנות ולקבל אישור כנדרש, בהתאם להוראות הדין בעניין, כפי שאכן נעשה על ידו. העירייה בחנה את הבקשה ואישרה אותה מתוך שיקולים כי השימוש המבוקש הוא לפרק זמן קצוב ובשעות מוגדרות, סביר ומידתי, זאת בין היתר בהתחשב בחופש העיתונות, כמו גם פוטנציאל הפרעה זניח לשימוש הציבור הרחב במרחב הציבורי. נדגיש, כי השימוש במרחב הציבורי הוא על אחריות המשתמש".

מערוץ 20 טרם התקבלה תגובה.

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות