על סדר היום

היוצרים לשר התקשורת: "אל תיתן לתעשיית התוכן להתדרדר לתהום הנשייה"

איתן גינזבורג שר התקשורת איתן גינזבורג (צילום: דוברות משרד התקשורת)

איגודי היוצרים פנו היום (יום ג') לשר התקשורת הנכנס איתן גינזבורג בדרישה לעצור את פרסום – ויישום – מסקנות ועדת פולקמן לבחינת רפורמה בשוק השידורים. במכתב עליו חתומים איגודי הבמאים והתסריטאים, ופורום היוצרים הדוקומנטריים, מזהירים היוצרים כי מתן האפשרות לכל גופי התוכן הישראלי לשדר באמצעות רשת האינטרנט יהיה לא פחות מ"סופה של היצירה הישראלית".

פניית איגודי היוצרים לשר הנכנס, שמינויו אושר רק אתמול, נשלחה לקראת הפרסום הצפוי בשבוע הבא של מסקנות הוועדה לבחינת אסדרת העל בתחום השידורים, שבראשה עומד הח"כ לשעבר רועי פולקמן ושמונתה בחודש אוגוסט האחרון, במקביל לקידום רפורמת הסיבים האופטיים והשינויים בשוק השידורים עם הגידול בהיקף הפעילות של ספקי תוכן זרים בישראל. על פי פרסומים קודמים, בכוונת הוועדה להמליץ בין היתר לאשר לשדר פרסומות בכבלים ובלווין, לבטל את חובת הנשיאה של הערוצים המסחריים בפלטפורמות אלה, ולמזג את הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין לגוף רגולציה מאוחד, ניסיון שלא צולח כבר קרוב ל-20 שנה.

על רקע האפשרות להמלצות אלה, כתבו איגודי היוצרים כי "למרבה הצער, עושה רושם שלחצים שהופעלו ומופעלים על ידי משרד האוצר מובילים את ועדת פולקמן להמלצות אנמיות ופחדניות שלא ישנו בהרבה את המצב הנתון וימשיכו ואף יתרמו לחיסולה של הטלוויזיה הישראלית המקורית". היוצרים חזרו על ביקורתם על הרכב הוועדה, שכולל עורכי דין, רואי חשבון ונציגים של משרדי ממשלה, ללא נציגות הולמת ליוצרים או לציבור בכלל, והוסיפו: "לא יעלה על הדעת שוועדת פולקמן, אשר תוצאותיה מובילות לפירוקו של שוק התקשורת הישראלי, תעשה בחובבנות כזו, תחת לחצים פוליטיים, ללא ידע וללא נתונים מתאימים. אנא עצור את הטירוף הזה, אל תיתן לתעשיית התוכן הישראלית להתדרדר לתהום הנשייה".

החשש בקרב איגודי היוצרים הוא שמתן האפשרות לכלל גופי השידור הרב-ערוצי לעבור לשידור דרך רשת האינטרנט – בדומה לאופן בו מועברים שידורי סלקום TV ופרטנר TV – יוביל לביטול גורף של הרגולציה בתחום השידורים. הסיבה לכך היא שסלקום ופרטנר נהנות עדיין מהגנות ינוקא – חרף העובדה שהן פועלות בשוק כבר כשבע שנים – ואינן מוכפפות לאף אחד מהרגולטורים. ברגע ש-HOT ו-yes תוכלנה להעביר את שידוריהן באותו פורמט, למעשה יושוו תנאיהן לאלה של סלקום ופרטנר, ובראשם הפטור מרגולציה בתחום הפקות המקור.

על רקע זה קוראים היוצרים: "על אף שהתקופה מורכבת מבחינה פוליטית, אנו מפצירים בך – דחה את פרסום מסקנות הוועדה עד שיגובשו באופן מקצועי וללא השפעות לחצים פוליטיים ואחרים".

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות