דיגיטל

כחמש שנים לאחר שרכשה את יאהו ו-AOL: ורייזון מוכרת את השתיים בחצי מחיר

ורייזן, יאהו ו-AOL ורייזן, יאהו ו-AOL

ענקית הטכנולוגיה ורייזון מוכרת את החברות יאהו! ו-AOL שברשותה, בהפסד של כ-5 מיליארד דולר. החברה הודיעה היום (יום ב') כי תמכור את שתי החברות בסכום כולל של 5 מיליארד דולר לחברת האחזקות הפרטית Apollo Global Management, כ-6 שנים לאחר שרכשה את AOL ב-4.4 מיליארד דולר ו-4 שנים לאחר שרכשה את יאהו! ב-4.48 מיליארד דולר, ובסך הכל – כמעט כפול מהתמורה שתקבל עבור מכירתן כעת.

העסקה כוללת גם את מכירת זרוע הפרסום הדיגיטלית של ורייזון, בה היא תשמור על אחזקה בהיקף של 10%.

ורייזון, שליבת עסקיה נמצאת בתשתיות תקשורת, ניסתה עם הרכישות הגדולות להיכנס לזירת התוכן. לאחר השלמת רכישת יאהו!, מוזגו שתי החברות תחת מטריית תוכן בשם Oath. חרף השקעה נרחבת מצד החברה האם, כבר ב-2018 הודיעה ורייזון על מחיקת 4.6 מיליארד דולר משווי Oath, בציינה את התחרות העזה בתחום התקשורת הדיגיטלית.

AOL ויאהו!, שתיים מוותיקות עולם האינטרנט, כשלו בעמידה בתחרות מול גוגל ופייסבוק הצעירות מהן בהרבה, ולמעשה מאז עליית שני תאגידים אלה, לא הצליחו לחזור למעמדן. מחר יירד המסך על Yahoo! Answers, פלטפורמת השאלות ותשובות שהופעלה על ידי האתר מאז 2005 וסיפקה ב-16 השנים האחרונות שלל תשובות וממים מרתקים.

חרף התחרות הקשה, עסקי התקשורת שאינם תשתית, הוכיחו עצמם רווחיים עבור ורייזון. בדו"ח החברה לרבעון הראשון של 2021, דיווחה החברה על הכנסות של 1.9 מיליארד דולר לוורייזון מדיה, עלייה של יותר מ-20% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות