מדיה

הסיפור שאינו נגמר: בג"צ מורה לממשלה לדון במינוי ראשי הרגולציה הטלוויזיונית

ניר שווייקי ימתין עוד קצת. ניר שוויקי

הממשלה החדשה תידרש לדון במינוי יושבי ראש גופי הרגולציה הטלוויזיונית בשבועיים הקרובים, כך הורה אתמול (א') בג"צ בעתירה שהגישו מישל קרמרמן-דקל, ניר שוויקי ועמותת הצלחה. השופטים ניל הנדל, דוד מינץ ויוסף אלרון הורו על הפיכת צו על תנאי קודם שניתן בעתירות לצו קבוע, וביטלו את החלטות הממשלה שלא לאשר את מינויים של קרמרמן-דקל ושוויקי למנכ"לית הרשות השנייה ויו"ר מועצת הכבלים והלווין (בהתאמה). על פי הוראת בג"צ, על המינויים לעלות לדיון בממשלה עד 18 במאי.

בדיון בעתירה שהתקיים בשבוע שעבר אמר נציג היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יונתן ברמן, כי הממשלה לא מילאה את חובותיה לפי כללי המשפט המנהלי ולכן דין ההחלטות על אי המינוי להתבטל. עם זאת, נציג היועמ"ש התנגד לאפשרות שבג"צ יורה על אישור המינויים בצו שיפוטי, ועל בסיס עמדה זו התקבלה החלטת השופטים להורות על החזרת הנושא לדיון בממשלה. כדבריו בדיון, "היועץ סבור שיש לאפשר לממשלה מקצה שיפורים".

בא כוחה של קרמרמן-דקל, עו"ד רם דקל, לא חסך שבטו מראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי " לא היה ספין או בקשת דחייה שלא ביקשו כאן בדרך בעתירות האלה. הכל במגמה מובהקת, אני אמרתי שיש שיקול זר, יש מגמה לא לאשר את המינוי… יש אינטרס של מישהו מכוון וברור להמציא מינויים זמניים בשירות הציבורי. הממשלה שאנו מדברים עליה, זה לא מקשה אחת. זה ראש הממשלה. הוא זה שמגיש את התגובות".

קרמרמן-דקל הומלצה לתפקיד מנכ"לית הרשות השניה על ידי ועדת איתור כבר לפני כשנתיים וחצי, ומינויה אושר על ידי מועצת הרשות השניה בינואר 2019. להשלמת המינוי נדרש אישור ממשלה שאמור להיות פורמלי בלבד, אולם חרף ההמלצות והאישורים של כל הדרגים המקצועיים הרלוונטיים, המינוי לא הובא לאישור הממשלה מסיבות – כפי שהגדיר עו"ד דקל – של "שיקולים זרים ושאינם ענייניים ובחוסר סבירות קיצוני".

ניר שוויקי, המכהן כבר כחמש שנים כממלא מקום מנכ"ל הרשות השנייה – התפקיד שקרמרמן-דקל אמורה למלא במינוי קבע – נבחר על ידי ועדת איתור לכהן כיו"ר מועצת הכבלים והלווין, תפקיד שלא מאויש במינוי קבע מאז סיימה ד"ר יפעת בן חי שגב את כהונתה בספטמבר 2018. בדיון שהתקיים בשבוע שעבר, קרא עורך דינו רון דרור לכרוך את אישור שני המינויים יחד והוסיף גם הוא כי "אין מחלוקת שהסיבה שהמינויים לא מאושרים קשורה למשהו אחר. לא למינויים עצמם שהם כלי משחק".

העתירה בה ניתנה הפסיקה אתמול, הוגשה ב-30 במרץ לאחר שבישיבת הממשלה ב-14 במרץ המינויים לא אושרו, והיא לא פחות מעתירה רביעית שמוגשת בנושא. לעתירה הצטרפה עמותת "הצלחה" ובא כוחה עו"ד אלעד מן הגדיר את התנהלות הממשלה בפרשה הפגנת "יחס מזלזל כלפי מוסדות השלטון".

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות