על סדר היום

נורית קנטי ודן לביא יקבלו את פרס בני ברית לסיקור יהדות התפוצות

נורית קנטי ודן לביא - צילום: נירי גתמון, יח"צ נורית קנטי ודן לביא – צילום: נירי גתמון, יח"צ

המרכז העולמי של בני ברית הודיע על הזוכים בפרס לעיתונאות למצוינות בסקירת התפוצות בתקשורת הישראלית לשנת 2021. בקטגוריית תקשורת מודפסת זכה דן לביא, כתב העולם היהודי בישראל היום, ובקטגוריית תקשורת משודרת זכתה נורית קנטי מגישה ועורכת בגל"צ.

קנטי שידרה במהלך 2020 מספר רב של תוכניות ופודקאסטים שהעלו סוגיות חשובות הקשורות לקהילות יהודיות בתפוצות ויחסי ישראל-תפוצות. לביא פירסם מעל 20 מאמרים שהופיעו הן במהדורה בעברית והן באנגלית, על האתגרים שעמדו בפני קהילות יהודיות בתפוצות בין היתר לאור משבר הקורונה.

כמו כן, אות מפעל חיים יוענק לגריר פיי קשמן, כתבת הג'רוזלם פוסט ב-45 השנים האחרונות\, בעלת הטור "Grapevine" וכתבת העיתון בבית הנשיא.

גריר פיי קשמן - צילום: מרק ישראל סלם
גריר פיי קשמן – צילום: מרק ישראל סלם

הפרס לעיתונאות של המרכז העולמי של בני ברית הוא המוביל בארץ בנושא יהדות התפוצות ויחסי ישראל תפוצות ומוענק מדי שנה זו השנה ה-29 ברציפות. הפרס מכיר בחשיבות המצוינות בסקירה של העיתונאות הישראלית – הכתובה, המשודרת והמקוונת – על יהדות התפוצות בת זמננו ויחסי ישראל-תפוצות היום.

חבר השופטים של הפרס כלל השנה את ד"ר יהודית אורבך מבית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר אילן; העיתונאי ואיש התקשורת יעקב אחימאיר – חתן אות מפעל חיים של הפרס לשנת 2016; פרופ' סרג'יו דלה-פרגולה מהמכון ליהדות זמננו באוניברסיטה העברית; אשר וייל, מו"ל ועורך כתב העת "אריאל"; סלי מרידור, לשעבר יו"ר בינלאומי, הקרן לירושלים ושגריר ישראל בארה"ב ויו"ר ההנהלה הציונית והסוכנות היהודית; העיתונאי יאיר שלג ופרופ' גבריאלה שלו, המועצה האקדמית העליוניה, הקריה האקדמית אונו ולשעבר שגרירת ישראל באו"ם.

הפרסים מוענקים ע"ש וולף מטסדורף ז"ל, עורך כתב העת של המרכז העולמי של בני ברית בשפה האנגלית "Leadership Briefing" ועיתונאי ירושלמי יוצא אוסטרליה, ואשתו הילדה מטסדורף ז"ל ממובילות העבודה הסוציאלית באוסטרליה ובארץ, ולזכר לואיס וטרודי שידלובסקי ז"ל.

עורך ישראל היום בועז ביסמוט בירך את דן לביא ואמר: "מערכת ישראל היום דוגלת לטפח את כתביה ומעניקה להם חופש פעולה להביא לקוראים את נושאים האיכותיים והמעניינים ביותר. דן לביא הוא דוגמא מצוינת לאיכות ולמצויינות. אין לי ספק שהוא יהווה מודל לחיקוי לכתבים נוספים".

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות