על סדר היום

דלתות מסתובבות | כך ייעשה לעיתונאי שהתחבב על המערכת

אלי לוי ניצב משנה אלי לוי

בתחילת השבוע מונה אלי לוי, כתב חדשות 13, לתפקיד דובר המשטרה וסגן ראש חטיבת הדוברות והוענקה לו דרגת נצ"מ. על התפקיד הנחשק התמודדו לא מעט מועמדים, הן מתוך שורות המשטרה עצמה והן מתחום התקשורת. כמקובל, עם התפרסם הידיעה על המינוי עלו לא מעט ביקורות – חלקן כנראה מוצדקות, חלקן אולי ממורמרות.

שמחה ארליך המנוח נהג לומר ש"אף אחד לא קיבל סטירת לחי על התחנפות". לפחות על פי ג'וש בריינר ב'הארץ', כיש סיכוי שללוי היה שם טוב לא רק ככתב שטח חרוץ אלא גם כמי שיודע להיות נחמד כשצריך: "השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לחץ על מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, למנות את כתב חדשות 13, אלי לוי, לדובר המשטרה – אף שהמפכ"ל העדיף למנות לתפקיד מועמד בעל ניסיון בתפקידי דוברות".

אין דרך לקבוע מה היו השיקולים המדויקים של רב ניצב שבתאי בבואו למנות לוי לדובר, ועד כמה לחץ או לחץ השר לביטחון פנים למנות דווקא את לוי לתפקיד. אבל כדאי בהחלט לחפש רמזים מטרימים בפרסומים בתקשורת וברשתות החברתיות, כשמנסים להעריך מה חשבו שני האנשים זה על זה.

כך, למשל, בתחילת השנה התראיין לוי לרדיו 103, ואמר: "לא זוכר הרבה שנים שר לביטחון פנים שמגיע לשטח עצמו". לדבריו, המשטרה החלה לפעול בצורה קשה יותר נגד עבריינים בצפון הארץ, כשהסיבה לכך היא הגיבוי שנותן השר לביטחון פנים אמיר אוחנה. גם בטוויטר מרבה לוי לאזכר, לתייג ולשבח את השר, שכנראה לחץ על המפכ"ל למנות את לוי לתפקיד הדובר.

בסוף דצמבר צייץ לוי: "החלטה חשובה של השר לבט״פ @AmirOhana ומ״מ המפכ״ל מוטי כהן להקצות מפלג בלהב 433 לטובת טיפול בתופעת הסחיטות באיומים. כאן אצלנו בצפון התופעה הזאת פוגעת בבעלי עסקים ובחקלאים – חלק גדול מההצתות והירי בצפון בעקבות אירועי סד״ח – כנופיה אחת כבר על הכוונת".

אפשר גם סתם לתייג את השר | צילום מסך
אפשר גם סתם לתייג את השר | צילום מסך

עוד קודם לכן, כתב לוי בנוגע לפרשיית אריה שיף שירה במחמד אלאטראש שניסה לגנוב את רכבו בערד, וזכה לתמיכה מצידו של השר אוחנה: "השר לביטחון פנים @AmirOhana בפוסט חשוב ומדויק על פרשת אריה שיף ״מה רשויות החוק מצפות מאזרח למופת שכזה שיעשה?״ – טוב יעשו משטרת ישראל והפרקליטות אם יניחו לשיף לשוב לביתו. היום זה אריה שיף נתקל בחוליית גנבים מחר זה אתם , תזכרו ואל תהיו חכמים גדולים".

לוי התייחס גם לפוליטיקה הפנימית בליכוד וכתב: "הימור שלי על סמך שיחות עם אנשי ליכוד בצפון – אם יש פריימריז בליכוד @AmirOhana מקום ראשון. כלומר יוצב שני אחרי @netanyahu ולפחות שני שרים מחוץ למקום 40 – כרגע יותר מעניין מהבחירות לכנסת זו הדרמה על כן או לא פריימריז בליכוד".

והנה עוד כמה שבחים לפועלו של השר אוחנה מהטוויטר של לוי: "באיחור קל , יום עמוס – השר לבט״פ ⁦@AmirOhana⁩ ביקר הבוקר במטה המחוזי הצפוני זמן אחרי השלמת מעצרם של 34 ! חשודים בסחר בנשק וסמים מהצפון. ליד השר בכובע המשטרתי הסוכן הסמוי המוצלח שמהיום גוייס לשורות המשטרה והגשים חלום אישי".

"השר לבט״פ ⁦@AmirOhana ⁩ ביקר בטובא זנגריה שם פועלת המשטרה בשבועיים האחרונים מסביב לשעון והכריז על הקמת תחנת משטרה ראשונה בכפר שממנו על פי החשד יוצאות הכנופיות המרכזיות בצפון בעיקר כנופיות דמי חסות".

גם השר אוחנה לא שכח לחבק את לוי בחזרה, והנה ציוץ מסוף 2019.

ייתכן בהחלט שהבחירה בלוי לתפקיד כדובר המשטרה היא הבחירה הנכונה. זו גם לא הפעם הראשונה בה עיתונאים עוברים בין כסא המסקר למשרה בגוף אותו הם סיקרו זמן קצר קודם לכן. אבל במרבית המקרים הללו האינטרס הציבורי נפגע. מצד שני, אין אפשרות אמיתית – בעידן הכלכלי בו אנו חיים – בתקופת צינון אמיתית. מאחר ולא נראה שבעתיד הנראה לעין ירגישו מרבית העיתונאים בטוחים במקום עבודתם ובאופק התעסוקתי שלהם, זו כנראה לא הפעם האחרונה בה נראה מעברים כאלה. נותר רק לאחל ללוי בהצלחה בתפקיד החדש, ולקוות שהכתבים שמכסים את התחום ידעו להפריד בין החיבה והידידות האישית לבין תפקידם כשליחי ציבור.

תגובתו של אלי לוי טרם התקבלה.

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות