אנשים

סולימאן מסוודה הוא "עיתונאי שבמקרה הוא ערבי" (וידאו)

סולימאן מסוודה, בן 25, הוא כתב אזור ירושלים של תאגיד השידור "כאן". את עבודתו בתאגיד התחיל כמפיק רדיו "מכאן" בערבית. שם עבד כחצי שנה עד שהחליט שהוא רוצה להשפיע בתקשורת העברית. התחיל ככתב לענייני ערבים, לפני שהפך לכתב אזור ירושלים. "להיות כתב אזור ירושלים זה כיף, כל יום אני עושה משהו אחר. יום אחד אני כתב משפטי, יום אחר כתב משטרה, כתב חרדים, כתב ערבים, כתב חינוך, כתב בריאות. יש לי הכול מהכול בתפקיד הזה".

סולימאן מספר שהדבר הכי מאתגר בעבודה הוא מציאת מקורות אמינים. "בתור כתב שטח בירושלים צריך להגיע למקומות שהם בדרך כלל לא מסוקרים ולשכנע אנשים לדבר איתך. זה מאוד קשה. הם רואים את התקשורת כעוינת וברגע שהם רואים אדם עם מיקרופון לוקח להם זמן לעכל את זה. אבל אין דבר שאני נהנה ממנו יותר מעבודת השטח. יש משהו בהליכה הזאת בשכונות עם המיקרופון שאין לה תחליף. עבודת שטח היא הבסיס של כל עיתונאי".
הדבר האהוב על סולימאן בעבודה הוא לדבר עם אנשים ולהביא את הסיפורים שלהם אל המסך. "אני מגיע ממקום שלא יוצאים ממנו הרבה עיתונאים, נולדתי וגדלתי ברובע המוסלמי במזרח ירושלים ולא למדתי עברית בבית ספר, אלא בגיל מאוחר יותר. בשבילי, להגיע לערוץ תקשורת מרכזי בישראל מהמקום בו נולדתי זה הישג גדול".

סולימאן מסוודה הוא ללא ספק כוכב עולה בשמי התקשורת הישראלית. הבחור הצעיר, שלמד עברית לפני פחות מ-7 שנים סיפר לנו בראיון "אני לא רוצה שיתייחסו אליי בתור ערבי שהוא גם עיתונאי אלא כאל עיתונאי שהוא במקרה ערבי". היום, כשסולימאן מחזיק במשרת מפתח במהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי, אפשר להגיד בביטחון שסולימאן מקבל את הכבוד המגיע לו בתור עיתונאי מהמעלה הראשונה.

– – – – – – – –

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות