פרסום ושיווק

דונגל אלחוטי: למה כולם כועסים על הפרסומת החדשה של כללית?

מתוך הפרסומת של כללית מתוך הפרסומת של כללית

בימים האחרונים רצה על המסך הפרסומת החדשה של שירותי בריאות כללית שבאה לקדם את מכשיר האולטרסאונד הביתי והמהפכני, כזה שמאפשר לכל אישה בהריון לבצע בדיקה מהספה בבית ולשלוח את המידע ישירות אל הרופא – אז למה כולם כל כך כועסים על הפרסומת?

ערב נעים על הספה עם הבעל, היא בחודשי ההיריון המתקדמים חוששת שלא מרגישה את העובר זז, הבעל אוכל בדיוק את ארוחת הערב ולא ממש בא לו לצאת מהבית עכשיו. פתאום, הדלת נופלת וממנה מגיח לא אחר מאשר לי בירן עם המיקרופון. חמודי הקטן מהפרסומות הקודמות של כללית מגיע גם הוא וגורר איתו קיר רמקולים כדי להכין את אווירת ה-רוקנ'רול בסלון. "אולטרסאונד ביתי, עם נייד ודונגל אלחוטי, חוסך ת'זמן", שר לי בירן. "חוסך פקקים, חוסך ת'לחץ, שולחת לדוקטור מייד, בלי לצאת מהבית, התשובות אצלך ביד", ממשיך בירן לצליל המוזיקה של מני בגר ב'זה היה ביתי'.

כך נראית הפרסומת של כללית, אותה יצרו בגליקמן שמיר סמסונוב, שבאה לפרסם את השירות החדש להריוניות, הכולל מגוון של שירותים, כמו אחות ליווי הריון און-ליין, תיק מעקב דיגיטלי, קהילות בפייסבוק וכמובן את האולטרסאונד הביתי. האווירה העליזה של הפרסומת, שרוצה להקליל את חייהן של ההריוניות עוררה זעם מכיוון אחר וקצת לא צפוי מבחינת 'שירותי בריאות כללית'.

"הלו Clalit כללית לא התבלבלתם? היא לא מרגישה את התנועות של העובר והבעל עסוק בפקקים??? ואם אפשר, גם בואו נקטין אותה קצת, סתם היסטרית… בחיי שהפרסומת הזו מטריפה אותי, נהגתם בחוסר רגישות משווע וחבל ממש כי המוצר נשמע מהפכני. הכותבת, אגב, לא הרגישה תנועות וילדה את התינוקת שלה בלידה שקטה", הגיבה מישהי לפרסומת בעמוד הפייסבוק של כללית.

"כשאני לא הרגשתי תנועות, נסעתי למיון יולדות. ושם, רופא בכיר (יותר נכון פרופסור) בישר לי שאין דופק לעוברית. יום לפני התאריך המשוער. אז לא, זאת לא פרסומת טובה. מי שלא מרגישה תנועות נוסעת למיון! אולי תעלו מודעות לזה שצריך לשים לב ולעקוב אחרי מה שמרגישים ולא לנסות למכור מוצרים חדשים ומטומטמים. תודה", כתבה אחרת.

אחרים תהו כיצד לי בירן קשור לפרסומת ומה בדיוק בין לילה שקט של זוג הורים לעתיד להופעת רוק בסלון.

לא הכל חייב להוות טריגר, ואם תחפשו ממש טוב תוכלו למצוא אותו בכל דבר. ניקח לדוגמא את התשדיר שבא להזכיר לנו להוציא את הילדים מהרכב בוודאי שמעוררת סערה בקרב הורים שאיבדו את ילדיהם באסון שכזה – אז לא נזכיר להורים אחרים לבדוק את הרכב לפני שהם יוצאים ממנו? וכן, לא תמיד צריך להיות קשר. לא מדובר בסדרת דרמה בעלת רבדים עמוקים, אלא ב- 30 שניות שצריכות להיות קליטות ולפעמים הן יכולות להיות גם משעשעות על רקע מוזיקה טובה.

ואכן, מהצד השני של המגיבים דווקא התקבלה תגובה אוהדת ורצון למכשיר שכזה, מה שמראה כי הפרסומת הצליחה לפנות את קהל היעד ולהניע אותו לפעולה. אם נרצה לדייק, ההריונית בפרסומת אומרת שהיא "לא זוכרת" מתי הרגישה את תנועות העובר – דבר אופייני מאוד לכל אישה בהריון ולא נראית כאן כל כוונה לגבי המלצה רפואית כלשהי, אלא מסירת מידע אודות מכשיר חדשני שיכול להרגיע את החששות בשעת לילה מאוחרת.

מכללית נמסר: "השירות שכללית משיקה בקמפיין נותן מענה לצורך לדעת שהכל בסדר גם ללא צורך לצאת מהבית ולהגביר את תחושת הביטחון והשקט הנפשי. מדובר במכשיר אולטרסאונד ביתי שמתחבר לסמארטפון ושולח את הסריקות לפיענוח על ידי מומחים לרפואת נשים בבית החולים שהקים עם מיטב מומחיו מוקד ייעודי ומקצועי למתן מענה. הקמפיין אמנם מנגיש את המידע בצורה קלילה וחיובית אך אין בו חלילה כל כוונה להקל ראש בסיטואציות קשות ומצערות כמו אובדן הריון. צר לנו במידה והסרטון גרם צער למי מלקוחותינו״.

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות