פרסום ושיווק

הזוכים בפרס החדשנות לרבעון האחרון: 'שעת נעילה' והפסטיגל

שעת נעילה שעת נעילה

איגוד השיווק הישראלי בחר להעניק את פרס החדשנות לרבעון האחרון של 2020 לסדרת הדרמה של כאן 11 'שעת נעילה'. "שעת נעילה, שעלתה בכאן 11 באוקטובר 2020, היא ההפקה הגדולה ביותר שנראתה על המסך בישראל. יצירה טלוויזיונית מטלטלת על מלחמת יום הכיפורים, המלחמה ששינתה את הכל. תאגיד השידור הישראלי התייחס לשידור הסדרה כאל אירוע מדיה חסר תקדים וכפרויקט דגל, ויצר מעטפת שלמה של קידומים: קמפיין יח”צ, קידומים ואתר ייעודי לסדרה בכאן דיגיטל, שילוטים, שימוש במובילי דעת קהל ועיתונאים, הסכת שעסק בסדרה ותוכנית לילה בכאן רשת ב’, פרומואים, וכן אולפן אחרי שידור הפרק בהגשת קובי מידן, כמו גם שיתוף פעולה עם נט”ל – מתוך אחריות לצופים שהסדרה היתה עלולה לפתוח את פצעייהם הנפשיים הישנים", נכתב בנימוקי השופטים.

"קמפיין היח”צ על הסדרה החל עוד בשלב הצילומים, מתוך כוונה להתחיל לבסס ציפייה לסדרה ולסמן אותה ציבורית כסדרת הדגל של התאגיד לשנת 2020, זמן רב בטרם עלתה לאוויר. משהתקרב מועד השידור, “גייסה” מחלקת היח”צ עיתונאים ומובילי דעת קהל רלוונטיים כדי ליצור שיח פועם ברשתות החברתיות לקראת עלייתה. לטובת זאת, נשלחו אל עיתונאים, פוליטיקאים ואנשי ביטחון לשעבר מספר פרקים לצפייה מקדימה והם התבקשו להביע את דעתם על הסדרה, מה שבנה עניין וציפייה שסחפו גם את הציבור. בשלב הבא, פעלה מחלקת היח”צ בתיאום עם יוצרי הסדרה על מנת לתזמן את מועד הפרסום אודות המכירה ל-HBO, כך שהידיעה תתפרסם עוד בטרם הסדרה תעלה לשידור בארץ, על מנת להמשיך ולהעצים את הסקרנות. פעולות אלה הגדילו משמעותית את הנכונות בקרב העיתונאים לסקר, לבקר ולכתוב על 'שעת נעילה'. בנוסף, בימים הסמוכים לעלייתה למסך ולאורך כל תקופת שידורה, דאגה מחלקת היח”צ ליזום סיקורים יום יומיים על מנת להשאירה בשיח באופן שוטף ומעמיק. בזכות מהלכים אלה, זכתה הסדרה לסיקור חסר תקדים, עם יותר מ-500 אייטמים בישראל ומחוצה לה, הנסובים כולם על הסדרה. בנוסף לכל אלה, גולת הכותרת של המעטפת הייתה הקמת קהילת פייסבוק לסדרה. בכאן הבינו שקהילה תאפשר יצירת חיבור בינדורי ויצירת שיח – של מבוגרים וצעירים כאחד – סביב הסדרה, כמו גם יצירת מרחב מוגן בו יוכלו גולשים לשתף תחושות והרגשות בעקבות הסדרה, שכאמור הייתה עתידה לפתוח פצעים מן העבר. הקבוצה הפגישה את הדור הלוחם עם הדור הצעיר, הדיגיטלי, ונוצרה ”מדורת שבט” חדשה סביבה התאספו גולשים בכל הגילים למפגש בינדורי משמעותי. בני נוער וצעירים קראו בשקיקה את סיפורי הלוחמים וסיפרו שלא למדו כמעט על המלחמה בבתי הספר, והקהילה מאפשרת להם לשמוע כל כך הרבה, לראשונה, על מלחמת יום כיפור. מהר מאוד, הקהילה הפכה ל”ארכיון דיגיטלי” בו אפשר למצוא אלפי פוסטים ובהם זכרונות וסיפורים, והפכה למחוללת העיקרית של הבאזז והשיח על הסדרה ברשתות החברתיות, עם עשרות אלפי חברים, פוסטים רבים שהופכים ויראליים ויוצאים מגבולותיה, ואיזכורים בגופי התקשורת בארץ ואף מחוץ לה, לרבות ב-The New York Times. קהילת הפייסבוק של שעת נעילה היוותה מנוע חסר תקדים להרחבה של הסדרה הלאה לחיים האמיתיים, תוך יצירת שיח ער, דיון ומתן מקום ומרחב בטוח לתחושות וזכרונות שצפו בעקבותיה – ובכך יצרה ערך מוסף תקדימי וחדשני לסדרת טלוויזיה".

פרס החדשנות השני הוענק למופע הילדים 'הפסטיגל'. "עם פרוץ מגפת הקורונה ואיתה ההבנה שעולם המופעים לא יכול להמשיך לפעול כבכל שנה, הבינו בחברת אן אם סי יונטייד, המחזיקה בסולן הפקות, שנפלה בחלקם ההזדמנות לשים בצד את המוכר והידוע וליזום מתווה חגיגי הכולל פסטיגל מקורי, דיגיטלי ואינטראקטיבי, עם השואו הגדול מכולם שמותאם לימים טרופים אלה. לראשונה הושק פסטיגל אינטראקטיבי ייחודי באונליין – שחגג בגדול 40 שנות פסטיגל", נכתב בנימוקי השופטים. "הפסטיגל, הוא מוסד תרבותי ישראלי מזה 40 שנה, אשר פונה לחתך הגילאים הרחב ביותר, ומושך אליו בשנים האחרונות כחצי מיליון צופים בגילים 6-99, מופיע בארבע ערים, ומהווה מוקד תשומת לב תרבותי שנמשך כמעט שנה שלמה – דרך חשיפת המשתתפים, הסרט המקדים, פעילות דיגיטלית ותקשורתית ענפה והמופעים שנמשכים כחודשיים, בין החודשים נובמבר-ינואר בכל שנה. חברת אן אם סי יונייטד סולן הפקות השיקה ממשק פסטיגל שעלה לאוויר בנובמבר 2020 למשך 40 ימי פעילות אונליין חווייתיים, אשר בסופם, בנר השמיני של חנוכה (17.12.20), שודר המופע הגדול – מופע מושקע, ענק וחד פעמי לכבוד 40 שנות פסטיגל. למעשה יצרה החברה שינוי משמעותי במוצר הפסטיגל – לא עוד מופע חי מול קהל, אלא חגיגה שכל אחד צורך בביתו באופן אישי. במסגרת זו הודגש האלמנט האינטראקטיבי, במסגרתו לצופה היתה השפעה ישירה על מהלך העלילה והאירועים בממשק הפסטיגל. כמו כן נוצרה שפה שיווקית מותאמת לפורמט הדיגטלי – במקום “כרטיס” נעשה שימוש במונח “מפתח” אשר פותח את ה”דלתות” שהן שער הכניסה לתוכן שנפתח על בסיס יומי.במופע הגדול לקחו חלק יותר מ-40 משתתפים, מיטב אומני ישראל בשילוב עשרות משתתפים, רקדנים ואקרובטים – כיאה לשואו הגדול בישראל. פסי קול שליוו אותנו לאורך 40 שנה – נפגשו על הבמה בשואו החד פעמי הזה וחיברו משפחות שלמות לחווית צפייה אחת מרגשת במיוחד. המהלך השיווקי לקידום פסטיגל 2021 קודם בערוצים הדיגיטליים ובקמפיין טלוויזיה בשלושה גלים בשווי 2 מיליון שקל".

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות