על סדר היום

עובדים בשבת? בצלמו כועסים על דרישות ynet לזמינות בסופ"ש

בית ידיעות אחרונות, ראשון לציון בית ידיעות אחרונות, ראשון לציון

לפני מספר ימים ראש מערך הסושיאל של ynet, שי ספיר, פרסם הודעה לפיה הוא מחפש עורכים/ות מעולים/ות למחלקת הסושיאל של ynet וידיעות אחרונות, לעבודה במשרה מלאה, כולל זמינות לתורנויות בסופ"שים ובחגים. עוד כתב העורך בפייסבוק: "יש לכם ניסיון בעיתונות, בחדשות או במגזין? ניסיון והבנה בפייסבוק, באינסטגרם, בטוויטר ובטיקטוק? אתם יודעים לספר סיפור, מתנסחים מעולה בכתב, סקרנים, חרוצים, יצירתיים ומלאי מוטיבציה לנהל את הרשתות הכי שוות במדינה? יש לכם ניסיון בניהול? זה יתרון".

מודעת הדרושים של ynet
מודעת הדרושים של ynet

בעקבות כך שיגר יועמ"ש בצלמו, עו"ד מיכאל ליטווק, תלונה חריפה לנציבות שיוויון הזדמנויות בעבודה. בתלונה נכתב בין הייתר כי: "מרשי נחשף למודעת דרושים עבור חברת החדשות ווינט במגוון תפקידים שונים. לתדהמת מרשי במודעה מופיע במפורש כי כחלק מתנאי העבודה ישנה חובה לבוא ולעבוד גם בסופי שבוע וחגים. מדובר בדבר שאינו חוקי בעליל. חוק שיווין הזדמנויות בעבודה בסעיף 2 א' קובע: "לא יפלה מעסיק בין עובדיו או בין דורשי עבודה מחמת מינם, נטייתם המינית, מעמדם האישי, הריון, טיפולי פוריות, טיפולי הפריה חוץ -גופית, היותם הורים, גילם, גזעם, דתם, לאומיותם, ארץ מוצאם, מקום מגוריהם, השקפתם, מפלגתם או שירותם במילואים". בנוסף, חוק שעות עבודה ומנוחה בסעיף 9 ג' וכן ב סעיף 9 ד' קובע מפורשות: "לא יסרב הזקוק לעובד לקבל אדם לעבודה בשל כך בלבד שהוא הודיע עם קבלתו לעבודה שאינו מסכים לעבוד בימי המנוחה השבועית, ולא ידרוש ממנו לתת התחייבות לעבוד בימי המנוחה השבועית כתנאי לקבלתו לעבודה.
איסור האפליה על רקע דתי בשל אי הסכמה לעבוד בשבתות וחגים )ימי המנוחה( מפורט וברור "ברחל ביתך הקטנה". מצער ומאכזב שגוף תקשורת גדול ומרכזי בישראל בוחר הן לצפצף על החוק והן להדיר ולפגוע בציבור כה גדול. הדבר מאכזב שבעתיים, שכן כלי תקשורת ובוודאי כלי תקשורת מרכזי אמור לייצג מגוון דעות ועמדות, לא ייתכן כי חברה מרכזית בישראל תבחר להפר את החוק בראש חוצות ולפגוע באזרחים רבים".

גם ח"כ משה אבוטבול, יו"ר השדולה למען השבת, שיגר מכתב נזעם למנהל ynet וכתב בין הייתר שלא ייתכן לפגוע בפרנסה של אנשים דתיים או מסורתיים שזקוקים מצד אחד לפרנסה ומצד שני מעוניינים לנוח עם משפחתם ביום השבת.
ח"כ אבוטבול אף איים שככל שהמודעה לא תורד מהרשת וישונה נוסחה הוא ידאג להפסקת התקציב הממשלתי שמגיע לחברה מלשכת הפרסום הממשלתית.

במכתב תשובה ששיגרה המשנה למנכ"ל ynet, ורד סוטו אורגד, היא מציינת כי גם דתיים ושומרי שבת יכולים להתמיין למשרות המבוקשות והכוונה הינה שאנשים דתיים יוכלו לבחור משמרות בימי שישי ומוצאי שבת במקום לעבוד בשבתות עצמם.

"מעולם לא נמנעו גיוסם של עובד/ת מחמת היותם שומרי מצוות. לא בכדי מועסקים בידיעות אינטרנט בפרט ובקבוצת ידיעות אחרונות בכלל עובדים רבים שומרי מצוות ואף מועמדים לרשותם כלל האמצעים הדרושים להם לשם קיום מצוותיהם במהלך שעות העבודה. גם תוכן המודעה נשוא מכתבך אינו מלמד כלל על אפליית עובדים שומרי מצוות כפי הנטען במכתבך. הדרישה כי עובד יבצע משמרות במהלך סוף השבוע כגון: משמרות בשעות הבוקר של ימי שישי או במוצאי שבת, בוודאי שאיננה פוגעת או מפלה את ציבור העובדים שומרי המצוות", נכתב.  בנוסף מציינת המשנה למנכ"ל שהמודעה הוסרה מהרשת ולא תעלה שוב.

– – – – – – – –

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות