מדיה

חמישה עיתונאים עלו לשלב הגמר בפרס אורי אבנרי לעיתונות אמיצה

אורי אבנרי אורי אבנרי

למעלה מ-40 עיתונאים וכלי תקשורת-ממוסדים, עצמאיים ובלוגרים הגישו מועמדות לפרס. הם משקפים עבודה עיתונאית מעניינת, מקצועית וחשובה, עם תחושת שליחות עמוקה, הליכה למרחקים ארוכים ובעיקר שירות לציבור. הזוכה יוכרז בערב הפתיחה של הכנס הבינלאומי לחופש העיתונות ביום שני ה-3 במאי במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין.

בצוואתו הוריש אבנרי את רכושו להקמת קרן על שם רחל ואורי אבנרי. עו״ד גבי לסקי אחראית על ביצוע הצוואה, וביחד עם ארגון העיתונאים החליטו להקים פרס על שמו, שיינתן לפרויקט, כתבה, סידרה עיתונאית אמיצה ברוח האתוס העיתונאי של אורי אבנרי ו'העולם הזה'.

אורי אבנרי רכש את 'העולם הזה' ב-1950 והפך אותו לשבועון-חדשות מודרני, תוקפני ושובר-מוסכמות. הוא היה העורך הראשי שלו במשך 40 שנה בדיוק, עד 199ם. 'העולם הזה' מילא תפקיד מרכזי בעיצוב עיתונות ישראלית חדשה. הוא המציא שפה עיתונאית חדשה, המקובלת כיום בכל כלי-התקשורת, ויצר גישה עיתונאית, שסיסמתה הייתה "בלי מורא, בלי משוא-פנים". אבנרי חינך דורות של עיתונאים, וחניכיו ממלאים כיום תפקידים בכירים בתקשורת.

הפיינליסטים  שהגיעו לשלב הגמר הם כאמור: אור לי ברלב – עיתונאית עצמאית, מערכת של אישה אחת, נחושה ואמיצה שהפכה בשנה האחרונה למקור מידע לעשרות אלפי ישראלים. גור מגידו – עיתונאי דה-מרקר, עם סידרה של כתבות תחקיר שבמרכזן מיליארדר ישראלי שפעיל בקונגו, ורשת מפוקפקת של אנשי עסקים נוספים, כל זאת תחת איומים בדיבה ובתביעות. סוהא עראף – מאתר שיחה מקומית, שהייתה מהראשונות לזהות את האלימות העולה בחברה הערבית בכלל וכלפי נשים בפרט, וסידרת הכתבות שלה עמדה בבסיס הגל התקשורתי שבה אחר כך. ישראל פריי – עיתונאי בדמוקרטיוי ופרשן, שבלט בשנה האחרונה בסידרה של סיפורים בלעדיים ואמיצים. שרון שפורר – עיתונאית במקום הכי חם בגיהנום. שפורר מבצעת עבודה עיתונאית אמיצה שאינה נכנעת ללחצים ולאיומים והובילה כמה מהתחקירים העיתונאיים החשובים ביותר השנה.

כנס חופש העיתונות ייערך בין התאריכים 3-6 במאי בשיתוף ארגון העיתונאים, מועדון העיתונות הירושלמי ובית הספר לתקשורת של המרכז הבינתחומי.

פרס אורי אבנרי לעיתונות אמיצה יוצא לדרך

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות