על סדר היום

בעקבות תקיפת עיתונאים וצלמים ארגון העיתונאים משיק אתר לניטור מקרי אלימות

עיתונאים תחת מתקפה עיתונאים תחת מתקפה

ארגון העיתונאים השיק הבוקר אתר חדש לניטור מקרי אלימות כנגד עיתונאים וצוותי תקשורת. הכלי החדש מציג מפה אינטראקטיבית של כל מקרי האלימות כנגד צוותי תקשורת מתחילת 2020, ומאפשר ניטור על פי אזורי אלימות וסוג כלי התקשורת.

במהלך השנה וחצי האחרונות נרשמו מספר גלים של התקפות נגד עיתונאים. הגל הראשון היה בין אוגוסט לאוקטובר 2020, כאשר במהלך תקופה זו היו 11 תקיפות של עיתונאים, רובן ככולן סביב סיקור ההפגנות נגד הקורונה במגזר החרדי וההפגנות מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים.

גל אירועי התקיפה השני התחדש באמצע ינואר 2021, כאשר בחודשים ינואר – פברואר נרשמו 14 ארועי תקיפה נגד עיתונאים, מתוכם 13 אירועי תקיפה פיסיים. חלק מאירועי התקיפה והאלימות הללו בוצעו על ידי המפגינים וחלק על ידי כוחות הביטחון.

אירוע חמור של אלימות נגד עיתונאים אירע הלילה. כתב כאן חדשות סולימאן מסוודה וכתב חדשות 13 יוסי אלי וצוותיהם הותקפו בברוטליות בכיכר ציון במסגרת סיקור האלימות בירושלים. סולימאן מסוודה, כתב כאן: "המון התנפלו עלינו ועל עמיתי יוסי אלי, תקפו והפילו אותנו לרצפה".

יוסי אלי, כתב חדשות 13, צייץ בטוויטר: "מתנצל אבל איני נרגע. אני באתי לשדר במרכז ירושלים, כיכר ציון, מקום הכי בטוח! כבר לילה שלישי שיש מכות בין יהודים לערבים. כשיהודים מחפשים ערבים. אנחנו עמדנו ליד צוות יסמ בודד אחד! שנמצא בשטח כשכל הזמן מול הפנים של המשטרה מאיימים עלינו. הרמנו מצלמה ובדיוק בשלב הזה המשטרה עוזבת!"

האירוע כולו צלום ותועד ובארגון העיתונאים דורשים שהפעם משטרת ישראל תשכיל לאתר ולהגיש כתבי אישום נגד התוקפים.

מחדשות 13 נמסר: "אנו מגנים בתוקף את גילויי האלימות נגד עיתונאי החברה יוסי אלי והצלם משה חרמון. עיתונאים, צלמים ואנשי תקשורת צריכים להיות חופשיים לעשות את עבודתם בכל מקום מבלי להרגיש מאויימים. עיתונאי חדשות 13 ימשיכו לעשות את עבודתם במסירות ומקצועיות".

יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי: "עיתונאים שעושים את עבודתם משרתים את האינטרס הציבורי ולכן אלימות שמופנית כלפי עיתונאים היא אלימות נגד כלל הציבור הישראלי. אנו דורשים מהמשטרה למצות את הדין עם התוקפים באופן שירתיע את תוקפים פוטנציאליים ויבהיר לכולם שדמם של עיתונאים אינו הפקר".

– – – – – – – –

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות