טורים אישיים

לא נושם | צבי אשכנזי מחבק עצים

צבי אשכנזי מחבק עץ צבי אשכנזי מחבק עץ

שאלה של בומרים
"מה משותף לצייצנ.ית מין לכדור הארץ"?"
"לשניהם.ן יש כוח משיכה"…"

יום כדור הארץ שמח.
סיבובך סיבובנו. הצלחתך הצלחתנו.צבי

 

מתגעגע לשתות עם החבר'ה בפאב אחרי העבודה
איציק כהן, רכז הכתבים של חדשות 13

איך הגעת לתחום
מאז ומעולם התעניינתי מאוד בחדשות וצרכתי אקטואליה אבל אף פעם לא באמת הייתה לי שאיפה או רצון להיות עיתונאי. רציתי מאוד קריירה ביטחונית בצה"ל או בשב"כ, חשבתי שאהיה ראש השב"כ או משהו כזה – וזה באמת היה הכיוון אליו כוונתי, אבל אז פתאום מצאתי את עצמי בגיל 29 לקראת סיום תואר ראשון – כשהקריירה הביטחונית בצה"ל או בשב"כ הייתה מאבטח בבניין הטלוויזיה הישראלית ברוממה. החלומות היו באוויר והראש ברצפה.

ואז פגשתי חבר מפעם במסיבה במועדון הצעצוע האגדי בירושלים. הוא סיפר לי שהוא עובד בערוץ הכנסת וממש טוב לו והוא מרוצה. חשבתי שזו יכולה להיות אופציה טובה, ועל הבוקר למחרת שלחתי לו הודעה – אהלן אחי, צריכים אצלכם עובדים בערוץ הכנסת? מוכן להוריד את הזבל אם צריך. וככה במקרה מצאתי את עצמי תחקירן בערוץ הכנסת (זה הזמן להודות לאורי פז האגדי ולרועי ולד).

אחרי שנתיים בערוץ הכנסת עברתי לעבוד בריכוז הכתבים של חדשות 2 (היום חדשות 12) – ואחרי 4 שנים שם עברתי לתפקיד הנוכחי שלי כרכז הכתבים של חדשות 13.

איציק כהן | צילום: טל שמאי
איציק כהן | צילום: טל שמאי

ערב אידיאלי מבחינתי
מאז שהתחיל משבר הקורונה, אני מבלה את רוב הערבים בדסק – לפעמים זה ממש עד שעות מאוחרות, ככה שכשאני מגיע הביתה לפעמים אין לי אפילו כוח לאכול. אבל בימים כתיקונם, ערב אידיאלי תמיד יהיה בפאב. אני ממש אוהב ללכת עם חברים לפאב ישר אחרי העבודה. יש את הרגע הזה שנכסים לפאב ובשנייה כל הסטרס והלחץ של היום יורד ממך, אחת ההרגשות שאני הכי אוהב.

לצערי בשנה האחרונה אי אפשר היה לצאת לפאבים אחרי העבודה, וגם אי אפשר היה לפגוש חברים, אז המקסימום מבחינתי היה מינוי לגולדסטאר עד הבית שעשיתי – ככה גיליתי שלעשות דרינק עם חברים בזום יכולה להיות חוויה לא רעה בכלל.

כשאהיה גדול אהיה
זו שאלה שאני מתעסק בה הרבה, והאמת שלא ממש החלטתי. יש לי הרבה רצונות ושאיפות להמשיך לעסוק בתחום העיתונות מאחורי הקלעים כמו עכשיו, ולהמשיך להדריך ולנהל כתבים ותחקירנים. אני מאוד מקווה שנגיד בעוד 10 שנים אהיה סמנכ"ל תוכן בכיר או עורך בכיר – בקיצור, להיות בכיר ולעסוק בתוכן חשוב ומשפיע. עד אז אני מקווה שאמשיך לעשות רק מה שעושה לי טוב ואת מה שאני אוהב, ושאדע לנצל הזדמנויות ככה שלא אפספס כלום ולהיות במקום שכיף וטוב לעבוד בו.

 

טיפ לעורכ.ת המוסיקלי.ת המתחיל
דני סידס, די ג'יי ויועץ מוסיקלי

כתבות רבות בטלוויזיה מעוטרות במוסיקה. צלילים שמלווים את הסצנות ומעשירים את החוויה של הצופה. העיטורים המוסיקליים נכנסים לכתבה אחרי שהתסריט כבר ידוע, ובדרך כלל גם לאחר שהסצנות כבר צולמו. לכן, העורך/היועץ המוזיקלי חייב להתאים את עצמו לדרישות עורך הוידאו והעיתונאי שיצרו את הכתבה ועובדים עליה בחדר העריכה. לפעמים אלו שירים שהטקסט שלהם מתכתב עם נושא האייטם, אבל בדרך כלל מדובר במוסיקה ללא מילים. אינסטרומנטלי.

דני סידס | צילום יחצ 102fm
דני סידס | צילום יחצ 102fm

חשוב מאוד לא להעמיס קטעים מוסיקליים רבים על הכתבה כי בכל זאת, מה שנאמר בה יותר חשוב מהצלילים שברקע. כדאי לחשוב גם על מוסיקה שלא תהיה מוכרת, כדי שתשומת הלב של הצופה לא תוסט מהתוכן אל עבר המוסיקה שמתנגנת ברקע.

כלי הנגינה הדומיננטי בעיטור המוסיקלי חשוב, כמו גם הקצב. יש הבדל ברגש ובאסוציציות שמייצרת גיטרה לבין פסנתר או כלי המיתר ויש גם הבדל בין קטע מהיר ואנרגטי לבין קטע רך ומלנכולי. יועץ/עורך מוסיקלי צריך לייצר לעצמו מאגר מוסיקה גדול כדי שיוכל לתת כמה אופציות לכל סצנה וכתבה. העובדים בחדר העריכה צריכים להרגיש שיש להם מגוון קטעים שמהם יוכלו לבחור את מה שמועדף עליהם.

כדאי מאוד לסדר את מאגר המוסיקה שהעורך/יועץ בונה לעצמו. לחלק לתיקיות כמו עצוב, שמח, קצבי, מונוטוני, קלאסי, מצחיק, אקשן וכו'. אפשר גם לחלק לפי כלי נגינה דומיננטי, או כל חלוקה אחרת שמתאימה ליוצר המאגר. העיקר לדעת לאיזו תיקיה לגשת כדי לשלוף ממנה את מה שצריך עבור הכתבה. צריך לזכור שזמן העריכה של כתבות בטלוויזיה קצר מאוד. אין את הפריביליגיה לשבת ולחשוב כמה ימים על כל סצנה. צריך להחליט במהירות וכדאי להכיר גם את נושא הכתבה.

כדי להעשיר את הידע אפשר לצפות בסרטים רבים, רצוי סרטים שכבר ראיתם כדי שבצפייה הנוכחית אפשר יהיה להתרכז במוסיקה ולהבין את החיבור שלה לכל סצנה.

 

מזל טוב ילד.ה
22.4 אליזבת אלכסנדרה, מרי וינגזור, ד"ר רויטל עמירן, שישה עופרים
23.4 רונן ברונפמן אופיר דיין
24.4 נדב פרי
26.4 טופז לוק, מלאנה טראמפ, גואל פינטו, עמרי אסנהיים
27.4 עידן רול, אלי דניאלי, מעיין סמון, בן מיטלמן

– – – – – – – –

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות