על סדר היום

התוכנית עובדה שודרה כמתוכנן

יהודה משי זהב יהודה משי זהב

לאחר לבטים ארוכים בקשת 12 הוחלט כי התוכנית עובדה תשודר כמתוכנן.

בשעות אלו נאבקים על חייו של יהודה משי זהב בבית החולים שערי צדק בירושלים, לאחר שניסה להתאבד הבוקר בביתו שבגבעת זאב. פרופ' עופר מרין, שטיפל במשי זהב עם הגיעו לבית החולים מסר כי: "הוא הגיע אלינו לחדר הטראומה אחרי החייאה ארוכה ובמצב קיצון. הדופק חזר ומצבו עדיין אנוש, בוודאי נשקפת לו סכנת חיים. ייקח לנו מספר שעות עד שנוכל לקבל את מידת הנזק שנגרם".

הערב אמורה להיות משודרת כתבת תחקיר אודותיו ב'עובדה' בקשת 12 ובערוץ התלבטו ארוכות האם לשדר את התחקיר כמתוכנן.  משי זהב היה אמור לקבל את פרס חתן ישראל, אלא שאז נחשף ב'הארץ' תחקיר מקיף על כך שככל הנראה משי זהב ביצע עבירות מין. משי זהב וויתר על קבלת הפרס וגם עזב באופן זמני את תפקידו כנשיא זק"א.

בשעה 9:00 בבוקר היתה צריכה אילנה דיין לקדם את התחקיר, שעתיד היה להיות משודר הערב מיד לאחר חדשות 1, בתוכנית שלה ברדיו ירושלים, אך כעת מתלבטים בקשת 12 האם יהיה זה נכון לשדרו לנוכח מצבו של משי זהב.

רבים תוהים האם ישנו קשר בין ניסיון ההתאבדות לבין שידור התחקיר הערב. החובשת, אושרת מועלם, שהתראיינה הבוקר לאחר שנחכה בזירה, קראה לא לשדר את התחקיר של 'עובדה' על משי זהב, עובדת ברשת 13 המתחרה.

ענבר טויזר, כתבת N12, שעובדת תחת אותו גוף התקשורת של 'עובדה', צייצה כי ייתכן ואכן ישנו קשר בין שידור התחקיר לבין ניסיון ההתאבדות: "שכן של יהודה משי זהב פגש אותו אתמול בצהריים: "הוא היה נראה הרוס ומכונס בעצמו. הוא אמר שהולכים לגמור אותו. הפרומו לתחקיר הציף בו רגשות והוא המעיט לצאת מהבית בשבוע האחרון".

ג'וש בריינר, כתב 'הארץ', יצא נגד הביקורת כי משי זהב ניסה להתאבד בגלל כתבת התחקיר וצייץ "מפתיע לראות עיתונאים שמאשימים את התקשורת בניסיון ההתאבדות הטרגי של יהודה משי זהב. תחקיר הארץ על האיש היה מגובה ומוצלב וכלי תקשורת שלא היה מפרסם דבר כזה היה חוטא לתפקידו אין לי ספק שגם התחקיר של עובדה עשו עבודה דומה. מקווה שכאב להם על עשרות קורבנות כמו שכואב להם הבוקר".

גם בארגון העיתונאים בחרו להגיב לדברי ההסתה כלפי עיתונאים שרצה בשעות האחרונות ברשתות החברתיות: "ארגון העיתונאים עומד לצידם של עיתונאים חוקרים שעושים עבודה מקצועית למען האינטרס הציבורי, תוך עמידה בכללי האתיקה. קו ישיר מחבר בין הסתה והאשמות ברשתות החברתיות כפי שאנו עדים לה בשעות האחרונות לבין אלימות פיסית כנגד עיתונאים כפי שהייתה הלילה בירושלים".

– – – – – – – –

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות