על סדר היום

אל תהיי חרא: הקמפיין האגרסיבי של עיריית תל אביב

בגינה זו מחרבנים בגינה זו מחרבנים

"בגינה זו מחרבנים" נכתב על גבי שלטים המפוזרים ברחבי תל אביב, בגינות, במדבקות על גבי מדרכות וגם בשלטי חוצות. עיריית תל אביב יוצרת מהקורונה והכלבים ובעליהם יוצאים לטייל, אך כנראה שמישהו שכח לאסוף משהו, כי 2% מהתושבים "מחרבנים לנו את העיר" (לפי הפרסום על גבי השלט, להערכתי מדובר במספר גבוה הרבה יותר) ולא אוספים את הגללים.

כולם בתל אביב יודעים כי מי שלא אוסף את גללי הכלבים נקנס, חלק מהתושבים פשוט מעלימים עין מהעובדה שהכלב או הכלבה שלהם השאירו משהו על המדרכה או הדשא וממשיכים בדרכם. במקום לצאת בפעולת אכיפה אגרסיבית באמצעות פקחים החליטה העירייה כי היא תצא במהלך פרסומי לטובת התושבים ששוכחים.  התעוררה לה תל אביב ובאה לעשות סוף למדרכות שהפכו למחראה עם קמפיין מהסוג האגרסיבי שעורר את זעמם של חלק מתושבי העיר – כי מי רוצה לראות על הבוקר חרא מרוח על המדרכה וגם על גבי השלט, שמאויר בטוב טעם בתוספת צילום לא פחות מראליזם מוגדל פי 200.

השאלה שצריכה להישאל היא: מה המטרה? מה השלט אמור לגרום לי להרגיש – או יותר נכון, לעשות? והאם התמונה עצמה, ממש כמו גללי הכלבים, מזהמת את הסביבה?

הנתקלים בשלט פחות מונעים לפעולה ולוקחים את הכתוב לכיוונים אחרים לחלוטין, כפי שציינה מישהי בפוסט שעלה בפייסבוק:

"זה מראה בצורה מעולה מה עיריית תל אביב חושבת עלינו. באף עיר בעולם לא ישימו תמונות של חרא ברחבי השכונה. זה דוחה. כל השכונה מלאה בתמונות של חרא. משתלב מעולה בנוף של דרום תל אביב"

יש לציין שבאותיות קטנות, מתחת לציור הענק, הוסיפו בעירייה גם את המילה "תתביישו", כאילו לא התביישנו מספיק מהשלט עצמו. ועוד יותר בקטן התווסף לו הכיתוב כי מי שלא אוסף יקנס בסכום של 734 שקלים (במדויק).

ויש גם שלט חוצות | הקמפיין של עיריית תל אביב
ויש גם שלט חוצות | הקמפיין של עיריית תל אביב

רבים כמובן, לא שמו לב לכיתוב, כי החרא על הפוסטר דיי מסנוור את העיניים, או כמו שמישהו אחר כתב:

"כמו כל גבר טיפוסי אני הייתי קורא רק את ההתחלה "בגינה זו מחרבנים כלבי השכונה" ונותן לכלב שלי לחרבן שם"

 

הגרסה המעודנת של קמפיין עיריית תל אביב לאיסוף צואת כלבים
הגרסה המעודנת של קמפיין עיריית תל אביב לאיסוף צואת כלבים

בעמוד הפייסבוק של עיריית תל אביב נכתב:

"בגלל שהעיר מלאה בקקי וזה מגעיל, לא נעים ומטריד אתכם ואותנו – החלטנו להעלות הילוך במלחמה בתופעה המסריחה הזו. ובשביל שזה יעבוד אנחנו צריכים את כולכם וכולכן איתנו. בחודש הקרוב אנחנו יוצאים בקמפיין שיכלול לא מעט פעילויות הסברה, בעיקר ב-3 השכונות הבעייתיות במיוחד: פלורנטין, לב תל אביב והצפון הישן. וכן, אנחנו גם נגביר את האכיפה בנושא. קודם נחלק אזהרות אבל – מי שייתפס, יקנס, וי שיט יו נוט".

 

 

אגרסיבי, דוחה, מגעיל או ישר לפרצוף – בדבר אחד כולנו בטוחים, זה קמפיין שיוצר שיח, אבל לא בטוח שבכיוון הרצוי וממש לא בטוח שבסיומו מישהו יזכור לאסוף את הקקי…

מעיריית תל אביב נמסר: "בחודשים האחרונים חלה עלייה ניכרת בהיקף הדיווחים על צואת כלבים שלא נאספת על ידי בעלי הכלבים ועלייה באי שביעות רצון התושבים ממפגע זה. מטרת הקמפיין היא להאבק בתופעה זו ולהעביר לתושבים את המסר כי לצד שלל הפעולות שהעירייה נוקטת כדי למגר את המפגעים- איסוף הצואה, חלוקת דוחות, הצבת מתקני שקיות לאיסוף צואה בגינות ובפארקים והקמת עשרות גינות כלבים ברחבי העיר- אין זה מוריד מאחריות בעלי הכלבים לשמור על ניקיון המרחב הציבורי. צריך לזכור כי גידול כלב מביא עימו גם אחריות, כלפי הכלב וכלפי הסביבה וכי חובתם של בעלי הכלבים לאסוף אחריהם. אנחנו מאוד שמחים שקמפיין הגרילה מעורר תגובות נסערות. אנו נחושים להיאבק בתופעה המכוערת, ומשוכנעים כי בעזרת שיח ער ורתימת התושבים נוכל להפחית את היקפה. עיקר הפעילות העירונית תתמקד בשלוש "שכונות חומות" – פלורנטין, לב העיר והצפון הישן – שם היקפי צואת הכלבים שלא נאספת מהמרחב הציבורי גבוהים במיוחד. חשוב לנו להדגיש- הרוב המוחלט של בעלי הכלבים מתנהלים כראוי ואוספים אחרי כלביהם וכ- 2% מבעלי הכלבים שלא אוספים את הצואה מקלקלים לשאר תושבי העיר. לצד מאמצי ההסברה בכוונתנו להגביר בשבועות האחרונים את הנקיון ואת האכיפה בשכונות החומות. אנו מקווים כי באמצעות הסברה, אכיפה ושיתוף פעולה של כלל תושבי העיר יחול שיפור בנושא זה, למען איכות החיים בעיר".

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות