דיגיטל

תביעת דיבה נגד אתר "פוסטה" ובעליו – ייחסו מעורבות ברצח לחשודים בשוד

פוסטה - רכב להובלת אסירים פוסטה – רכב להובלת אסירים

לבימ"ש השלום בחדרה הוגשה תביעת דיבה בסך מיליון שקלים, נגד אמיר זוהר, הבעלים והעורך של אתר פוסטה וכתב באתר, בשל כתבה שפורסמה בנובמבר על מעצר חשודים בשוד הקושרת אותם למעשי רצח במגזר. הכתבה טענה כי התגלה קשר בין ארבעה חשודים בשוד כלי רכב, וביניהם גם התובע, לבין מעשי חיסול עברייניים.

"במסגרת הכתבה המשמיצה, יצרו הנתבעים – כעניין שבעובדה – קשר ישיר בין אירוע שוד מכונית שבקשר אליו נעצרו התובע – שהינו ללא כל עבר פלילי – יחד עם שלושה בני משפחה נוספים, לבין רצח שלושה עבריינים בשמורת תל דן שבגולן. למעשה, הנתבעים פרסמו כאילו כתוצאה ממעצרם של ארבעת בני המשפחה, בגין החשד למעורבות בשוד המאזדה, התברר כי הם קשורים למעשה הרצח, וכך יצרו הנתבעים בעיניו של האדם הסביר – ואולי עוד יותר בעיניו של חבר סביר בקבוצת הייחוס, עמה נמנה התובע (תושב כפר בענה והסביבה) – את הרושם, שלפיו התברר, כי ארבעת בני המשפחה משמשים כחוליית מחסלים, ועושים לשם כך שימוש ברכב המאזדה", נכתב בתביעה, "את זאת עשו הנתבעים, שעה שמפרטים שונים, שהיו ידועים להם באותה העת, הם ידעו שייחוסו לתובע של מעשה הרצח אינו סביר ואינו הגיוני ולמעשה, שעה שהם ידעו, בבירור, לפחות היה עליהם לדעת, כי בלתי אפשרי לייחס לתובע את מעשה הרצח".

לטענת התביעה, נגרמו לתובע ולבני משפחתו נזקים כלכליים ועסקיים כבדים. הם פנו אל האתר, אך "פוסטה" פרסם רק חלק מתגובת עורך דינם וסירב למחוק את הכתבה בתואנה שהאתר עומד "מאחורי כל מה שכתוב בכתבה". טרם הוגש כתב הגנה.

תגובת אמיר זוהר, העורך והבעלים של "פוסטה": "התביעה התקבלה והיא תישקל במקצועיות כנהוג וכמקובל, ותשובה הולמת תוגש לבית המשפט.

"לגופו של עניין, התובע וחבריו נשלחו ל 18 חודשי מאסר לאחר שהורשעו על פי הודאתם בנסיון שוד של רכב מאזדה, שלפי המשטרה נשדד על ידי חברי הכנופיה כמו רכבים אחרים לצורך ביצוע פשעים חמורים ואלימים.

"כפי שכתבנו ב"פוסטה", המשטרה מצאה קשר מודיעיני מובהק בין הנאשמים בשוד המאזדה לבין הרצח האכזרי של שלושה חפים מפשע בשמורת תל דן, שנרצחו בשוגג. נגד אחד מארבעת הנאשמים אף הוגש כתב אישום על שלושה מעשי הרצח ועוד שלוש נסיונות רצח, של שלושה אחרים שנמלטו מזירת הרצח, הלו הם שלושת היעדים המקוריים לרצח, יריביהם של ארבעת הנאשמים בשוד המאזדה.

"אתר "פוסטה" הוא אתר עיתונאי מקצועי המסקר בצורה מעמיקה ויוצאת דופן את הסצינה הפלילית בכללותה, כחלק משליחות עיתונאית עצמאית ללא מורא וללא משוא פנים".

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות