פרסום ושיווק

העם החליט עלית: כך היינו, בפרסומות

מתוך פרסומת במבה מתוך פרסומת במבה

יש מותגים שמלווין אותנו, הישראלים, כבר שנים. מקפה עלית ועד מילקי עם קצפת שחגגה לא מזמן 40 וכמובן בירה גולדסטאר. לכבוד יום העצמאות עברנו קצת על הפרסומת של 'פעם' כדי לראות מה השתנה. פחות פרזנטורים מוכרים, פחות מפורסמים, הרבה יותר פשטות וגם קצת סקסיזם. ככה היתה ישראל. אין מה לומר – גדלנו, השתנו, ואיתנו גם הפרסומות.

נתחיל בעלית. עלית זה לא רק ממתקי שוקולד מוכרים, אלא גם קפה. ומה יותר מתאים לקפה מאשר אהבה ורומנטיקה על שפת הים, כי 'העם החליט – עלית'. ככה פרסמה עלית את הקפה שלה. היום זה כבר לא היה עובד, בטח לא בפרסומת שאורכה למעלה מדקה וחצי.

 

ב-2021 אנחנו כנראה כבר פחות רומנטיים ובעיקר מחפשים איך לברוח מהבית. ומה יותר פשוט וקל מלברוח לקפה טורקי המסורתי. ועדיף עם פרזנטור מוכר כמו אביב אלוש שמלווה את עלית וקפה טורקי כבר כמה עונות.

 

מי רוצה מיץ? הילדים שהגיעו לשתות בבר עסיס. עסיס מייצרת מיצים ותרכיזים מאז שנת 1930 ובשנת 1988 היא נמכרה לאסם.

 

ומי שלא רוצה מיץ, מוזמן לאכול מעדן. "אמא, אני רוצה דני" היא פרסומת שכל ילדי שנות ה-80 זמזמו.

 

בשנת 2000 דני כבר העניקה לנו כוחות על שעזרו לנו להתמודד עם אח מציק.

 

במבה – הכי ישראלי שיש. קהל היעד של הפרסומת היה ילדים, וילדים יקרים, כדאי שתדעו – עדיף לאכול במבה מול הטלוויזיה ולא טלוויזיה מול הבמבה. הנה פרסומת משנת 1992, שהופיעה כחלק ממקבץ פרסומות בקלטות ילדים, שהיוו בשנים ההן כפלטפורמה מובילה לפרסומות, טרום ימי הטלוויזיה המסחרית.

 

ואיך אנחנו אוהבים את הבמבה שלנו היום? מומלץ בתוספת של שיר.

 

מי לא זוכר את הקרב על המילקי? הפרסומת הראשונה של מילקי שהפכה לאחת הפרסומות הזכורות ביותר.

 

40 שנה אחרי מילקי עדיין איתנו, אבל עם טעמים חדשים, מיתוג סגול וגם שיר וקליפ בכיכובם של סטטיק ובן אל.

 

גולדסטאר תמיד היה מותג שפנה לגברים (כי רק גברים שותים בירה, כן?). הנה פרסומת שלא היתה מתקבלת בחיבוק גדול היום, אבל עשתה את העבודה יופי בשנים ההן.

 

לפני שבוע שחררה גולדסטאר פרסומת חדשה שיצאה מהקיבוע הגברי של הכדורגל והברים ונכנסה לסלון. הכי 2021.

 

ולסיום, שלושה סרטונים שאין לנו מקבילה מודרנית אליהם, אולי כי הם נעשו על ידי אורי זוהר, האחד והיחיד. בסרטון האחרון הוא כבר רגע לפני המעבר לירושלים ושקיעה באוהלה של תורה. כן, רבותי, אלו היו הפרסומות של פעם – דקה וחצי כדי להעביר מה שהיום מסבירים בשלוש שניות בטיק טוק.

איך מפרסמים תחתונים, לגברים ולנשים? בסגנון הסרט האילם כמובן!

 

ועוף, כולה עוף – והמטבח הופך לטוטאל לוסט. וזה עוד לפני הטבח השבדי!

 

ולקינוח, פרסומת יחסית סולידית, לחברת ביטוח, שניה לפני המעבר הסופי לירושלים וקבלת עול מצוות מלא.

 

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות