על סדר היום

ארגון העיתונאים: האם עורך וואלה, ערן טיפנברון, מחויב לאתיקה עיתונאית?

בית וואלה (עיבוד ממוחשב) בית וואלה (עיבוד ממוחשב)

ארגון העיתונאים פנה היום לעורך וואלה, ערן טיפנברון, בנוגע לפיטוריו של ראש מערכת החדשות רועי שושן:

"מפרסומים בכלי התקשורת נודע לנו בשבוע שעבר על פיטוריו של רועי שושן, ראש מערכת החדשות של וואלה. סיום העסקתו של רועי, שנעשה לכאורה במחטף ולא בהתאם לדין, ובסמיכות זמנים בעייתית, מיד אחרי הבחירות וממש בסמוך לפתיחתו של משפט נתניהו שבו נדונה באריכות סוגיית הסיקור ב"וואלה" מעלה סימני שאלה לגבי מחויבות המערכת העיתונאית בוואלה לתנאי ההעסקה של העיתונאים, ולשמירה על מקצועיות ואתיקה עיתונאית.

"לא יעלה על הדעת שגוף תקשורת אשר עמל בשנים האחרונות להימלט מהכתם שדבק בו בעקבות תיק 4000, ואף התחייב בהסכם קיבוצי מול ארגון העיתונאים על תקנון של אתיקה עיתונאית, יפטר בחטף את ראש מערכת החדשות שלו, וזאת ללא הליך מסודר והנמקה עניינית.

"פיטורים של עיתונאי וואלה, במיוחד בתפקידים מרכזיים במערכת, היוצאים לפועל באופן גחמתי וללא שימוע כדין, מייצרים אפקט מצנן על העיתונאים הממשיכים לעשות את עבודתם בוואלה.

"אנו קוראים לך לשקול מחדש את פיטוריו של רועי שושן ולהוכיח את מחויבותה של הנהלת וואלה להקפדה על כללי אתיקה וסיקור עיתונאי ערכי, מקצועי וחסר פניות".

על המכתב חתומה ענת סרגוסטי, האחראית על חופש העיתונות בארגון העיתונאים.

כזכור, שמו של ערן טיפנברון עלה בעדותו של אילן ישועה בתיק 4,000, בו נאשם ראש הממשלה, כדוגמה לעורך שיודע מה המו"ל מצפה ממנו בלי שצריך להסביר לו יותר מדי. טיפנברון, עורך ותיק ומנוסה שערך בין השאר את ynet, מונה לפני מספר חודשים לעורך וואלה על ידי הבעלים החדש של האתר, אלי עזור ("מעריב", צ'רלטון, ועוד).

ערן טיפנברון, אלי עזור, ערוץ הספורט, וואלה,

– – – – – – – –

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות