על סדר היום

ארגון העיתונאים למשטרת ירושלים: החזירו את הטלפון של העיתונאית שני חזיזה

שני חזיזה שני חזיזה

היוצרת והעיתונאית שני חזיזה דיווחה למשטרה שהטלפון נעלם במהלך צילומים לסדרה ״רב הנסתר-הסוד של קהילת שובו בנים" ששודרה בתאגיד כאן בפברואר 2020. בסדרה מתוארים שני מעשי רצח שנחקרים על ידי ימ״ר ירושלים. לפני שבוע קיבלה הודעה מהמשטרה שהטלפון נמצא, אך המשטרה לא רק שאינה מוכנה להחזיר את הטלפון, אלא מבקשת מחזיזה אישור לפרוץ אליו כדי להוציא ממנו אינפורמציה לטובת החקירה.

ארגון העיתונאים פנה לסגן ניצב שמוליק בן עמוס, ראש ענף חקירות במשטרת ירושלים, באמצעות עורכי הדין ד"ר מורן סבוראי ואמיר בשה וטען כי "זוהי תפיסה לא חוקית של טלפון ששייך לעיתונאית, מהלך שפוגע פגיעה אנושה בעקרון חופש העיתונות וחסיון מקורות המידע – ערכים שקיבלו הגנה בשורה ארוכה של פסקי דין של בית המשפט העליון. אם דרישתנו לא תיענה והטלפון לא יוחזר לעיתונאים בהקדם, אנחנו מתכוונים לפנות לערכאות ולדרוש את השבתו של המכשיר".

עוד נכתב כי: "תפיסת טלפון אישי של עיתונאית המכיל מידע של העיתונאית במסגרת עבודתה העיתונאית מהווה פגיעה קשה ביותר בחופש העיתונות, המדובר בפגיעה בוטה, אסורה ובלתי מידתית […] חיטוט בטלפון הנייד של עיתונאית הוא אסור, ונראה כאילו נעשה בענייננו כלאחר יד, וללא כל הנמקה או הצדקה כלשהי".

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות