על סדר היום

מושג ירוק: היוזמה של העיתונאית לי ירון לוקחת אותנו לעולם טוב יותר

לי ירון לי ירון

“מתרגשת לשתף ביוזמה החדשה שלי, בשיתוף עיתונאים מכל כלי התקשורת המרכזיים ואוניברסיטת תל אביב — “מושג ירוק” הכשרה מיוחדת על משבר האקלים לעיתונאים. בחינם”, כתבה לי ירון, כתבת ‘הארץ’ בסוף השבוע האחרון.

“כבר לא מעט זמן, מאז שהתחלתי להבין את ממדדי האסון, שאני מוטרדת מאוד. משבר האקלים והמשבר האקולוגי צפויים לשנות את חיינו בעשורים הקרובים בכל ההיבטים. בישראל המתחממת מהר כמעט פי שתיים מהממוצע העולמי — יש עוד יותר סיבות לדאגה. למרות זאת (ובניגוד לכלי התקשורת המובילים בעולם) מרבית העיתונאים בישראל לא משלבים את המשבר בסיקור שלהם. כתבות על פקקים וטיסות בלי לדבר על גזי חממה. על אופנה בלי לדבר על זיהום. אין מספיק תחקירים רציניים ואין מספיק כותרות ראשיות. המחסור בכיסוי התקשורתי מוביל לכך שהציבור הרחב בארצנו אינו מודע למשבר או מוטרד מהשלכותיו. לאחר שיחות עם עיתונאים רבים, הבנתי שגורם עיקרי לכך הינו פערי ידע בנוגע למהותו וחומרתו של המשבר”.

במקום לשבת ולחשוב מה עושים ואיך מצילים את העולם שלנו מהתחממות גלובלית ואסון אקלים, לקחה ירון יוזמה – הכשרה עיתונאית, בחינם, עם כל מה שחשוב לדעת על משבר האקלים. זו למעשה הפעם הראשונה בה יעברו עיתונאים מכל גופי התקשורת סדנה משותפת, ששמה לרגע את עניין התחרויות בצד, ובודקת ביחד איך אפשר להשפיע על העולם.

 

סדנת משבר האקלים
סדנת משבר האקלים
“אני מאמינה שיש לנו כעיתונאים כוח והשפעה גדולים מאוד, אבל יש לנו גם אחריות. הציבור סומך עלינו שנזהיר אותו, שנשאל שאלות, שנדרוש תשובות. צריך להגיד בקול רם: אנחנו בוגדים בתפקיד שלנו כשאנחנו העיתונאים מתעלמים ממשבר האקלים. בהתעלמות שלנו אנחנו מסייעים בפועל למי שרוצים להסתיר את הנזקים ולפגוע בציבור. אנחנו לא יכולים לפטור את עצמינו ב״זה עניין לכתבי סביבה״. מדוע ברור לנו שאנחנו צריכים לדעת לשאול שאלות משפטיות למרות שאיננו כתבי משפט, לשאול כלכליות למרות שאיננו כתבי כלכלה – אך מהשאלות הסביבתיות אנו מתעלמים?”, כתבה ירון.
הסדנה בנויה משבעה מפגשים, בכל יום חמישי בשעה 17:00, החל מה- 29/4. להרשמה בחינם (לעיתונאים בלבד, מקום מוגבל). לתכנית הקורס המלאה לחצו כאן.

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות