טורים אישיים

לא נושם | צבי אשכנזי מתחיל הכי מאוחר שאפשר

צבי אשכנזי צבי אשכנזי

קטע פתיחה
קטע פתיחה.צבי

 

ספורטיבי

אור אבולפיה, סגן העורך הראשי של אתר ערוץ הספורט

איך הגעתי לתחום

למדתי בבית ספר לעיתונאות "כותרת" באוניברסיטת תל אביב, ובעבודת הגמר בקורס של בן שני היינו צריכים לבחור דמות וללוות אותה לכתבת טלוויזיה ארוכה. בחרתי ברז זהבי, פאנליסט ב"ריאדה אל חמיסה", שהיה נראה לי כמו איש מעניין, שרבים לא הכירו לעומק באותה תקופה. 4 חודשים ליוויתי אותו בתכניות, בבית ובמגרשים של הליגות הנמוכות, והכרתי בן אדם מיוחד. כשסיימתי את הפרויקט, הוא אמר לי שמתפנה תפקיד הפקה בתכנית שהוא מגיש ("5 באוויר"), עפתי על זה ומשם התקדמתי בתפקידים בתוך ערוץ הספורט והיום אני סגן העורך הראשי באתר.

אור אבולעפיה | צילום: ערוץ הספורט
אור אבולעפיה | צילום: ערוץ הספורט

ערב אידיאלי מבחינתי

בצהריים, לראות ערוץ הקיבוץ של הליגה הלאומית וליהנות מהסיפורים והצבע. בערב, טאקי עם אישתי והחברים

 

כשאהיה גדול אהיה

אמשיך לחלום על הקריירה המפוספסת שלי ככדורגלן למרות שהייתי שמאלי בשתי הרגליים, אחפש זוויות שונות לסיפורים אנושיים ואתווכח במסדרונות על נושאים שוליים.

 

טיפ לתסריטאי המתחיל.ה
רן שריג. כותב, מלמד ומופיע

כתיבה, כמו כל דבר שאנחנו עושים, היא מלחמה על תשומת הלב של הקורא או הצופה שלך. אין הזדמנות שניה. סצנת הפתיחה תמיד הכי חשובה. גם אם הסוף שלכם הוא מפתיע ומלא משמעות, אם תתחילו גרוע, איש לא יגיע לסוף.

תסריטאות היא המקצוע של הסצנות. תסריטאי כותב תמונות שזזות.

מעולם לא כתבתי סצנה לפני שידעתי מה קורה בה. סצנה שאפשר להוציא מהתסריט ולא יקרה כלום לסיפור, היא סצנה שלא צריך. סיפור טוב הוא סיפור שמגיע מנקודה אחת לנקודה הבאה בדרך הקצרה ביותר. בדקו שהסצנה שלכם באמת הכרחית ואז דאגו שהיא תתחיל הכי מאוחר שאפשר ותיגמר בהקדם האפשרי, שניה אחרי שהגעתם לשיא, אין דבר יותר מעצבן מלהגיע שעה לפני שאר האורחים, ואין דבר יותר עצוב מלהישאר אחרי שהמסיבה מזמן נגמרת.

רן שריג | צילום: גבריאל בהרילה
רן שריג | צילום: גבריאל בהרילה

לעולם אל תכתבו דיאלוג לפני שאתם יודעים מה קורה בסצנה, דיאלוג זה בסוף, הוא רק בא לשרת את העלילה. סצנה טובה היא סצנה עם מינימום דיאלוג ומקסימום עלילה.

והכי חשוב, השיגו דד ליין. החיים מתחילים באין ברירה. כותב בלי אקדח לראש לא כותב.

ועוד טיפ אחד אחרון: השיגו דד ליין גם לגיבור שלכם. בדומה לכולנו, גם גיבורי סיפורים מעדיפים להישאר על הספה בסלון ולראות נטפליקס. סיפור טוב מתחיל גם הוא באין ברירה. הגיבור חייב לצאת, אחרת היינו מתחילים את הסיפור שלו אתמול, נכון? סיפור טוב הוא סיפור שמתחיל כשלגיבור אין ברירה.

סדנת כתיבה עם רן תפתח ב20/04 בתל אביב לפרטים: תמוש, 054-4632990

 

טיפ של אלופי משנה

 

מזל טוב ילד.ה
08/04 נאווה ברק זינגר
09/04 שיר גוטליב, אסף הראל, מורן אטיאס,
10/04 חגית הללי, אורי מייזלמן, יובל שגב, נועה קירל, מנחם הורוביץ, בוב הכלבה
11/04 חיים שריר
12/04 גיל ססובר יפתח אשכנזי, כנרת בראשי
13/04 ליאת לוי

– – – – – – – –

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות