מדיה

טקסים, דוקו ועדויות ניצולים: לוח השידורים בערב יום השואה

מתוך 'אושוויץ בצבע' מתוך 'אושוויץ בצבע'

חדשות הערב יוקדמו לשעה 19:00 ולאחר מכן קשת 12, רשת 13 וכאן 11 יעבירו את טקס יום השואה המרכזי מיד ושם. בהמשך בקשת 12 בשעה 21:15 משדר מיוחד לערב יום השואה בהשתתפות יהורם גאון, ירדנה ארזי, זיו שילון, דנה וייס, חנן בן ארי, פרופ' דן אריאלי וניצולת השואה עליזה לנדאו, שחולקים את הזיכרונות האישיים שלהם ושל משפחותיהם.

בשעה 22:05 שידור מיוחד מהיכל התרבות והאמנויות ירושלים של מופע ההוקרה לניצולי השואה והמתנדבים למענם. בהשתתפות: להקת שלווה, הראל סקעת, אברהם טל, משה לאון, קובי אפללו, פיטר רוט,לימור לבנת, אליאנה תדהר, לי בירן. מנחה: מיה דגן. בשעה 23:05 שידור חוזר של 'קוד צוקרמן' בן שני ליווה את טייסת הקרב הראשונה בצה"ל יחד עם שתי אחיותיה למסע בעקבות סבא וסבתא שלהן, ממנהיגי מרד גטו ורשה – מסע שמעורר את המשפחה משנים של שתיקה.

ברשת 13 בשעה 21:25 ישודר הסרט התיעודי של יאיר לב ודוד דרעי 'אתה מת רק פעמיים', שיחת טלפון מפתיעה מבשרת לאמו של במאי הסרט כי היא היורשת החוקית של בית, בצפון היקר של לונדון. כל שיהיה עליה לעשות הוא להוכיח שהיא בתו של ארנסט בכינסקי. אלא שכמה ימים מאוחר יותר מתגלה באוסטריה מידע שמדהים את בני המשפחה: תעודת פטירה נוספת חושפת אדם עם אותו שם ומספר זהות, שנולד באותו יום ובאותו מקום בהם נולד ארנסט בכינסקי.  בשעה 22:55 על עצמך לא סיפרת דבר"- סיפורו של ניצול השואה מיכאל (מיקי) גולדמן גלעד.

בכאן 11 בבשעה 21:15 סרט התעודה ברנשטיין – הפרטיזן האחרון. דרך עיניו של פרטיזן ותיק בן 97 נפרשת דוקו-דרמה מרהיבה ומרגשת על סיפורו הנועז כמפקד גדוד הפרטיזנים שאיתר את טילי V2 של היטלר, ולמרות אימת המלחמה הצליח לשמור על ערכיו כאדם. בשעה 23:06 הדוקו 'רעב' על סיפור גבורתם של רופאי גטו ורשה – שניהלו, תוך סיכון חייהם, מחקר פורץ דרך בנושא רעב – כפי שתועד בהקלטות נדירות הנחשפות לראשונה.

בהוט תוכלו לצפות בסרטים 'אשתו של שומר גן החיות', 'החיים יפים' ו'הפסנתרן'. ביס ישודר הסרט התיעודי 'אושוויץ בצבע'  המציג צילומים מצמררים מאושוויץ בירקאנו בצבעים אמיתיים. עשרה מניצולי המחנה מספרים על הדיכוי הנורא, ניסיונות ההתקוממות היהודית, השפעת השואה על הצוענים ועליית הפאשיזם. את הסרט הזה ועוד אחרים תוכלו למצוא גם בסלקום tv שיעלו לספריית הווידאו גם את ""ילדי וינדרמיר", "הפסנתרן", "טרנזיט", "רשימת שינדלר", "פנסיון פראכט", "אשתו של שומר גן החיות", "חיים נסתרים" ואת הסרטים הישראליים: "החטאים", "החוב", "צילי", "הקיץ של אביה", "עץ הדומים תפוס". בנוסף, לציון יום השואה, יד ושם בשיתוף פעולה עם סלקום tv יוצאים זו השנה השנייה בפרויקט תיעודי נרחב, במסגרתו יעלה בערב יום השואה בסלקום tv "ערוץ יד ושם" – ערוץ ייעודי שכולל עדויות מלאות של שורדי שואה שמספרים את סיפורם האישי.

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות