דיגיטל

פליקס חלפון לפייסבוק: הסירו פרופיל פיקטיבי שלי ופצו אותי ב-200 אלף שקלים

פליקס חלפון, מתוך פרק בתכנית "סליחה על השאלה" שעסק באסירים משוחררים פליקס חלפון, מתוך פרק בתכנית "סליחה על השאלה" שעסק באסירים משוחררים

כדורגלן העבר, פליקס חלפון, הגיש לבית משפט השלום בהרצליה תביעת לשון הרע בסך 200 אלף שקלים,נגד חברת פייסבוק, זאת לאחר שהוקם על שמו פרופיל פיקטיבי המתחזה לו שנקרא: "פליקס חלפון – איסוף בטים בע"מ".

בתביעה מציין חלפון כי הינו ידוען, שחקן כדורגל לשעבר בנבחרת הלאומית של ישראל ושם מוכר היטב לציבור הישראלי. בעברו הוא הסתבך בפלילים, ריצה את עונשו, השתקם וכיום מועסק במחלקת הספורט של עיריית בת ים והינו מנהל בית ספר לכדורגל של עמותת מ.ס בת־ים אשר מונה כ־250 תלמידים, וכן אחראי על פעילות הכדורגל במתנ"סים בעיר בת־ים אשר מונים כ-200 תלמידים נוספים.

על פי התביעה, במהלך חודש אוקטובר 2020, הובא לידיעת חלפון כי בפלטפורמה של פייסבוק הוקם פרופיל בשם ״פליקס חלפון – איסוף בטים בע״מ", קרי, פרופיל אשר עושה שימוש בשמו של חלפון ותמונותיו ומייחס לו בעלות בחברה שעניינה "הימורים", במסגרתו מפורסמים פרסומים מכפישים אשר עולים לכדי לשון הרע ופוגעים בפרטיותו של התובע. "העובדה כי התובע בעבר הסתבך בפלילים, היא בגדר "גולגולת דקה", שכן הציבור יכול להאמין כי אכן התובע עוסק בהימורים ולא באמת השתקם. זהות מפעיל הפרופיל אינה ידועה לתובע", נכתב בתביעה.

חלפון באמצעות אשתו, פנה לפייסבוק באמצעות הדוא״ל ובאמצעות "הכלי המקוון", אותו פייסבוק מעמידה לרשות מי שרואה עצמו נפגע מפרסומים שונים, על מנת שזו תסיר הפרופיל המתחזה והמכפיש, אולם לטענת חלפון בתביעה, פייסבוק השיבה לכלל הפניות בשלילה, ככל שטרחה להשיב עליהן, ואף הגדילה לציין שהפרופיל הפיקטיבי אינו נוגד את כללי הקהילה. "להדגשת האבסורד נציין שתנאי השימוש של המבקשת קובעים ב״רחל בתך הקטנה" כי יש איסור על הקמת פרופילים אשר מתחזים לאנשים אחרים, ברם עובדה זאת לא הפריעה לפייסבוק לסרב להסיר הפרופיל המכפיש אשר מתחזה לתובע ומוציא דיבתו רעה תחת התואנה כי אינו מפר את כללי הקהילה", נכתב בתביעה.

על פי התביעה, כאשר סירבה פייסבוק להסיר הפרופיל הפיקטיבי והמכפיש, בהתאם לדוקטרינת "הודעה והסרה" האחריות בגין הפרסומים מוטלת לפתחה, אשר על כן, על פייסבוק ביחד ולחוד עם מקים העמוד האלמוני, יש לפצות את חלפון ב-200 אלף שקלים בשל הפגיעה הקשה בו, ולהסיר לאלתר את הפרופיל הפיקטיבי והפוגעני אשר פוגע בפרטיותו של התובע, מוציא דיבתו רעה, ועושה שימוש פסול בשמו של התובע ותמונותיו, כאשר הוא מקשר אותו לפעילות פלילית לכאורה.

————–
בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות