מדיה

עיר אחת, שני סיפורים חזקים: גם העיתונים היו מבולבלים הבוקר

שערי העיתונים 5.4.21 שערי העיתונים 5.4.21

יום גורלי בירושלים. בצד אחד של העיר מתחיל שלב ההוכחות במשפטו של בנימין נתניהו. בצד השני – נציגי המפלגות מתחילים להגיע לבית הנשיא, לטקסיות הרשמית בה יגישו לנשיא המדינה את שמו של הח"כ המומלץ על ידם להרכבת הממשלה. שני סיפורים גדולים בבוקר אחד, איך יכתבו עליהם

'ישראל היום', המזוהה עם נתניהו, בחר בכותרת ראשית של נון-אייטם על אמירה צפויה וברורה של דרכי לבנט שהוא נשאר בגוש נתניהו ויהי מה. מאחר ואי אפשר לא להתייחס לאירועי היום הצפויים, כותרת העל בנגטיב לבן על רקע אדום מתייחסת ליום המטלטל של רה"מ. הוא המוקד של האירועים, והיום קורה לו – גם ההתייעצויות אצל הנשיא הן מהפריזמה הזו. אפשר לקרוא לכותרת הראשית של ישראל היום, היום, "תראו, הנה ציפור!".

שער ישראל היום, שני, 5.4.21
שער ישראל היום, שני, 5.4.21

ב'ידיעות אחרונות', העיתון שהמו"ל שלו נוני מוזס מואשם יחד עם נתניהו בתיק 2,000, בחרו בשער גדול עם תמונה מלאה של נתניהו במרכז. "בין בית המשפט לבית הנשיא" נכתב בכותרת, אותה חוצה דמותו של נתניהו. נכון שהדיון היום יעסוק בענייני תיק 4,000 שמוזס אינו קשור אליו, ולכן, באנחת רווחה אפשר להניח, האזכור היחיד למוזס בעמוד הראשון של ידיעות אחרונות הוא בקרדיט שלו למעלה, כעורך אחראי. בתחתית יש שתי בוקסות הפניה לטורים אישיים, בנוהל הקבוע של ידיעות אחרונות לאירועים חדשותיים.

שער ידיעות אחרונות, שני, 5.4.21
שער ידיעות אחרונות, שני, 5.4.21

לפובליציסט הימין אמנון לורד היתה כבר לפני שנים הגדרה נהדרת ליומון המופק ברחוב שוקן בתל אביב: "היומון הברלינאי הארץ". וכמו כל צייטונג כבד ראש המכבד את עצמו, גם הבוקר בהארץ הכותרת הראשית היא האינפורמטיבית והארוכה ביותר מכולם: "בזמן שהממליצים יבואו לנשיא, נתניהו יתייצב בביהמ"ש; העד המרכזי יפתח את שלב ההוכחות". כלל נקודה פסיק באמצע הכותרת!

האימג' הנבחר הוא בית המשפט בשחור לבן, ותמונות הנאשמים והעדים הראשיים מרחפות מעליו בצבע. הארץ הוא גם העיתון שמדגיש באופן בולט באיזה תיק מבין ה-3 בהם מואשם נתניהו מדובר הבוקר.

שער הארץ, שני, 5.4.21
שער הארץ, שני, 5.4.21

 

בשער של מעריב אפשר להבחין בשונות לעומת שלושת היומונים – העיתון אכן מתייחס לשני האירועים החדשותיים החשובים של הבוקר, אבל נותן לכל אחד מהם את הכבוד המגיע לו כאייטם נפרד, ללא החיבור הלכאורה מתבקש סביב דמות הנאשם בפלילים שהוא גם מועמד להרכבת הממשלה. כיאה לטבלואיד, הכותרות קצרות וברורות: "שלב ההוכחות", ו"הקרב על המנדט". במעריב מניחים, בצדק, שקוראיהם יודעים במה מדובר.

שער מעריב, שני, 5.4.21
שער מעריב, שני, 5.4.21

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות