על סדר היום

שי גולדן נגד וואלה ובן כספית: "רגע השפל של התקשורת בישראל"

שי גולדן שי גולדן

אחרי שתקף את איכות הכתבה של מעריב אונליין תוקף הבוקר העיתונאי ואיש התקשורת, שי גולדן, את אתר וואלה ואת הטור של בן כספית שהתפרסם הבוקר לקראת משפט בנימין נתניהו.

"בין המשפט במזרח ירושלים לממליצים במערב, נתניהו מאבד לראשונה שליטה על גורלו", זו כותרת טורו של בן כספית. "באותה העיר ובאותה השעה יתרחשו היום שני רגעים מכוננים. עתידו של רה"מ יוכרע בין שני סמלי הממלכתיות שאמורים להיות חומות בצורות בדמוקרטיה, והופרו על ידו ברגל גסה. בעת שישב על ספסל הנאשמים הוא יחשוב על כל הדרכים שעוד נותרו להמשיך להימלט – במקום לעשות חשבון נפש". עוד כתב כספית כי: "עוד לא היה כדבר הזה במקומותינו: המדינה מאשימה את ראש ממשלתה המכהן, בעוד הוא ממשיך ללפות אותה בכל המקומות הרגישים ביותר ומונע ממנה תפקוד תקין: באשמתו הישירה אין תקציב מדינה, אין שר משפטים, אין פרקליט מדינה, אין מנכ"ל משרד ראש הממשלה, חסרים מאות תקנים בכירים בשירות הציבורי ובמנגנוני השלטון, הקבינט לא מתכנס, הממשלה לא מתכנסת, ענייני מדינה חיוניים לא מטופלים. השמש זורחת ושוקעת סביב עניין אחד בלבד: נאשם בפלילים שמכהן גם כראש ממשלה ומסרב לעשות מה שכל פטריוט ישראלי היה עושה מזמן: משחרר את המדינה לדרכה ופונה להגן על חפותו בבית המשפט".

גולדן, שהיה סמנכ"ל 'וואלה' בתחילת שנות ה-2000, תקף את האתר בו עבד בעבר ואת בן כספית וכתב: "כאשר זו הכותרת הראשית של אתר (שבעצמו יוזכר היום בבית המשפט, כמי שסבל מהטייה לטובת רוה״מ) החדשות השני בגודלו בישראל, אתה מבין למה המשפט הזה לא יכול להיות משפט צדק", כתב גולדן בעמוד הפייסבוק שלו.

"זו אינה ידיעה חדשותית. זה אפילו לא טור פרשנות. זה פסק דין שניתן לנאשם עוד לפני שנפתח המשפט על ידי התקשורת. בשנה האחרונה מרבים לכנות את ראש הממשלה בכלי תקשורת רבים ״הנאשם״ ותו לא, כדי לגמד ולמזער ולצמצם את האיש. הנה הצעת ייעול, או אולי נבואה שתגשים את עצמה מאד מהר: הפסיקו לקרוא לו ״הנאשם״. קראו לו ״המורשע״, כדי שאם חס וחלילה לא יהיה שופט שהבין את הציפיות ממנו, הוא יבין זאת תוך כדי עיון בתקשורת. אם כך נראה סיקור של משפט ושל הרכבת קואליציה – כאילו נוסח על ידי גדעון סער בעצמו, או יאיר לפיד – פלא שאין לציבור כל אמון בתקשורת? אני אומר לכם: שפל התחתיות עדיין לפנינו. סיקור המשפט הזה יהיה רגע השפל של התקשורת בישראל בכל הזמנים. עבורם זה רגע האמת. גמר המונדיאל. והם יעלו למגרש כדי לשבור רגליים של כל מי שייעז לסטות מסיוע בוטה לתביעה. זו לא עתונות. לא יודע באיזו מילה להשתמש כדי לתאר את הידיעה הראשית באתר חדשות בישראל שזו כותרתה, אבל עתונות זו לא. מציע שגם המושגים שלנו ישתנו. מעתה אל תאמר ״הינדוס תודעה״, כי אם ״כפיית תודעה״.

למה שי גולדן כועס על 'מעריב אונליין'?

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות