על סדר היום

ע"וד רונן אבניאל תובע 3 מיליון שקלים. קשת וחדשות 12 "התביעה נעדרת כל בסיס משפטי"

מתוך התחקיר מתוך התחקיר

קשת וחדשות 12 הגישו כתב הגנה לתביעתו של עו"ד רונן אבניאל על סך 3 מיליון שקלים בגין "פרסומים פוגעניים אשר הועלו על ידי הנתבעות למספר רב של פלטפורמות ומהווים לשון הרע נגדו".

בסדרת תחקירים של אדוה דדון שנקרא "עורך הדין שמנצל חולים סופיים" נטען כי עו"ד אבניאל מציג עצמו כנציג של ארגון שוויצרי המבצע המתות חסד "דיגניטאס" וכי הוא גורף סכומי כסף רבים מחולים ומנצל אותם, כאשר בפועל הוא אינו נציג של החברה. בכתבת ההמשך "אדוה דדון בעקבות המתווך שעושק חולים בשעתם הקשה" מואשם עו"ד אבניאל כי הוא מנצל את תמימות הציבור וגובה שכר טרחה בניגוד לחוק.

עו"ד אבניאל הגיש לבית המשפט תביעה על סך 3 מיליון שקלים בטענה כי מדובר בפרסומים פוגעניים ושקריים. כעת קשת וחדשות 12 מביאות את תגובתן בכתב הגנה המביא עדויות נוספות שצולמו במצלמה נסתרת ותמלול של שיחה עם נציג דיגניטאס בשוויץ. "כתבת התחקיר נסמכה על תחקיר עיתונאי מקיף", נכתב בכתב ההגנה.

לפי כתב ההגנה שהוגש אמש (4/4) לבית המשפט "כתבת התחקיר נסמכה על תחקיר עיתונאי מקיף" וכי "טענות הנתבעת בקליפת אגוז: התביעה נעדרת כל בסיס משפטי ומטרתה אחת – להשתיק את הביקורת כלפי התובע". קשת וחדשות 12 אף מפרטות את עבודת התחקיר שנעשתה שכללה פגישה מצולמת בין התובע לבין חולת פרקינסון וכן שיחת טלפון מוקלטת עם החברה השוויצרית "דיגניטאס", העדויות הנוספות שנאספו לאחר כתבת התחקיר הראשונה שהתפרסמה ובגינה כתבות ההמשך.

בהיבט המשפטי טוענות קשת וחדשות 12 כי הפרסומים מוגנים על פי חוק לשון הרע מאחר ומדובר בפרסומים על הליכים משפטיים וכי יש בהם עניין רב לציבור וזוהי חובה עיתונאית לתת להם ביטוי.

כעת, נשאלת השאלה, האם עו"ד אבניאל ימשוך את התביעה שלו, כפי שקורה פעמים רבות, או לא.

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות