מדיה

תביעת לשון הרע נגד 'כאן': טודובום!

קונטרול החדשות בכאן

לבית משפט השלום בפתח תקווה, הוגשה תביעת לשון הרע, בסך חצי מיליון שקלים נגד תאגיד השידור הציבורי. התובעת חברת טודובום אחזקות בע"מ, טוענת כי בתאגיד נטען בכתבת תחקיר ששודרה נגדה כי מדובר בהונאת פירמידה.

התובעת הנה חברה פרטית שהוקמה בסוף שנת 2018 על ידי הגברת מדלן ניקולוב שהנה בעלת מניות יחידה, והחלה את פעילותה העסקית בתחילת שנת 2019 עת שפיתחה אתר אינטרנט ואפליקציה המשמשת זירת מסחר דיגיטלית המתווכת בין חברות במשק הישראלי לבין רוכשי התוכנה של התובעת באמצעות קידום קמפיינים פרסומיים שבתוכנה, התשלום בעסקאות אלה הנו בהתאם לקבוע בכל קמפיין ועבור כל עסקה או פרטי מתעניין שהועברו למפרסמות.

על פי התביעה, לפני למעלה מחודשיים, שודרה כתבת "תחקיר" בכאן שלטענת הנתבעת הינה חסרת בסיס שכותרתה "אלפי שקלים בעבודה מהבית: "הצעה שכדאי לסרב לה" אשר עוסקת בהונאות ׳פירמידה׳ תוך הפעלת לחצים פסולים וניצול, בין היתר, של נכים וקשישים. על פי התביעה מדובר בכותרת מגמתית לכתבה מגמתית מלאה שקרים וסילופי עובדות שאליה שרבבה הנתבעת את שמה של התובעת מבלי שערכה תחקיר מינימלי או בסיסי, ומבלי להתייחס לעובדות כהווייתן, ומבלי לשייך את הטענות שהועלו בכתבה לחוזה עליו חתום מושא הכתבה, צחי קנייבסקי ואף מבלי להתייחס בכתבה לחומרים שנשלחו אל הנתבעת במסגרת התגובה לכתבה בטרם שודרה. וכן התגובה לא שודרה במלואה אלא באופן מגמתי וחלקי בכתבה.

קנייבסקי שסיפורו מובא בכתבה, הנו על פי התביעה, משווק אחד מתוך למעלה מ-800 משווקים אשר רכשו רישיון לתכנת השותפים של התובעת, מתוך למעלה מ-9,000 משווקים אשר מפעילים רישיון חינמי, רישיון שמקנה אפשרות לשימוש בלתי מוגבל בתכנה, לקבלת הדרכות ולשימוש במשרדי התובעת לפי הצורך. התובעת פיתחה אפליקציה חינמית המאפשרת לכל תושב ישראלי להירשם למערכת הדיגיטלית אותה פיתחה, תכנת השותפים, ולפעול כשותף בעולם שיווק השותפים, שהנו תחום הפעילות המקובל והמוביל לפרסום באינטרנט. הצטרפות ורישום למערכת מאפשרים למשתמשים לפרסם ברשת 'פייסבוק' ובמקורות אחרים את הקמפיינים של החברות שעובדות עם התובעת (מהחברות המובילות במשק) ולקבל תמורת 'לידים' (ליד: פרטי יצירת קשר של מתעניינים במוצר המפורסם) שיגיעו מפרסום המשתמש תגמול כספי שנקבע מראש בכל קמפיין וקמפיין בהתאם לתחום הפעילות בו הועבר הליד. המשווקים יכולים לעשות זאת מחשבונם הפרטי או מחשבון אחר שברשותם, מר קנייבסקי בחר לפתוח ולפעול מחשבון פייסבוק שאינו חשבונו האישי.

הליד מועבר ללקוח (למשל חברה להסרת שיער עמה התובעת מפרסמת קמפיין באמצעות השותפים) באמצעות תכנת השותפים והמשתמש במקרה זה, קנייבסקי לצורך הדוגמא, מקבל תגמול בהתאם לקמפיין אותו פרסם. כך למשל, ליד בתחום הסרת שיער יכול להיות שווה ללקוח (החברה שמפרסמת את הסרת השיער) 50 שקלים חדשים מהם יקבל המשווק 20 שקלים עבור כל ליד באמצעות התכנה של התובעת.

בתביעה מצוין כי בצהרי יום חמישי נשלחה הודעת ׳ווטסצאפ׳ למנכ״ל התובעת ובה בקשה לקבלת תגובה עד למחרת בשעה 12, יום שישי, לכתבה שצפויה להיות משודרת במוצ״ש. הבקשה גם הועברה בסמוך מאוד לשידור הכתבה ובתחילה מבלי שצוינו פרטיו של "המתלונן" מר קנייבסקי. "במסגרת הפרטים הכלליים שגיא בחר לציין בבקשתו לתגובה, הופיעו רק חלק מהנושאים שישודרו, ולא העיקר שבהן- כך למשל לא כללה בקשתו כל התייחסות לכך שהנתבעת תיקשר בכל דרך להטעיה, להונאות למבנה רשתי או להונאת פירמידה או לכך שהמוצר כלל לא קיים. טענות חמורות מאוד ששודרו בכתבה ללא כל בסיס אודות התובעת", נכתב בתביעה, "במכתב המענה של התובעת טענה היא, בין היתר, כי הכתבה אינה אלא ניסיון של מר קנייבסקי להלך איימים על התובעת והן להטעות ולהפעיל לחץ על בית המשפט בבואו לדון בתביעה שמתנהלת בין הצדדים בימים אלה, מר קנייבסקי תבע את התובעת בחודש ספטמבר 2020 ותביעתו מתנהלת בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב. תחקיר התובעת כלל הטעיות רבות, סילופים ומצגי שווא שנועדו להטעות את הצופה הסביר, הנתבעת קשרה בכתבה בין התובעת לחברות האחרות שהוצגו שם, הגם שאין כל הלימה בין המעשים שתוארו בכתבה על אותן חברות נוספות לבין התובעת או מה שיוחס לה".

בפייסבוק קיימת קבוצה של משתמשים הטוענים שנפגעו אף הם מהחברה.

מכאן חדשות נמסר: "טרם התקבל אצלנו כתב התביעה. נגיב לטענות בבית המשפט".

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות