טורים אישיים

לא נושם | צבי אשכנזי יהיה החותן של טרנטינו

צביקה פיקה-אשכנזי

הצייצן האוטומטי –צביקה פיק / אשכנזי

הנה הוא קורא על עוד מכות בפיד
מתחבר כמו אוטומט לעדר
מבין באיזה צד נמצאים החברים
ואז כותב דעה לא פופולרית.

שיח עם סלבס וי כחול מרים
תנו לו לדבר עם ציפורים
כל המיקרופונים כאן על הבמה
זהו הצייצן האוטומטי

את הפיד הוא חי
גופו מחושמל
בתוכו ציוץ פועם
בקצב קצב

עוד פיברוט אחד ודי
חדל הטראפיק
הצייצן נשאר דומם
כמו אבן אבן

 

ככה בונים חומה
יובל לידור, שותף ומנהל מקצועי ב"פרו אסטרטגיה"

איך הגעת לתחום?

"למעשה, אני עוסק בתקשורת מאז גיל 16. יש שיאמרו שעוד קודם, כי בספר המחזור של סוף חטיבת הביניים כתבו עלי שאני אהיה 'יורם ארבל של הדור הבא'. בתקופת התיכון בראשל"צ כבר כתבתי במקומון ועשיתי כתבות וידאו לתוכנית הטלוויזיה תוסססס. רציתי מאוד לשרת בגלי צה"ל ניגשתי למבחנים ועברתי אותם בהצלחה, אבל קיבלתי מכתב 'שבשל הפרופיל הצבאי הגבוה שלי לא אשובץ לשירות בתחנה'. הנקמה שלי בגל"צ היתה כשבאחד הקווים שעשיתי כמפקד תצפית במוצב דלעת בדרום לבנון פתרתי את חידת איש המסתורין. מאז שנת 2001 אני משרת כקצין מילואים בחטיבת דובר צה"ל.

"אחרי הצבא, הייתי פעיל פוליטית, נבחרתי לאגודת הסטודנטים והתמניתי לתפקיד דובר התאחדות הסטודנטים הארצית. במקביל, כתבתי וערכתי במדורי החדשות והספורט במקומוני אזור השפלה של ידיעות תקשורת ובמוסף הספורט של ידיעות אחרונות. אחרי סיום התואר מוניתי לראש דסק ספורט מהעולם בידיעות והייתי שליח העיתון ליורו 2004.רון לשם וחיליק שריר הציעו לי לעבור להיות כתב הצפון של מעריב ועשיתי זאת בתקופה סוערת שבמהלכה התרחשו רצח תאיר ראדה ז"ל ומלחמת לבנון ה-2. לאחר מכן, שימשתי כראש דסק החינוך של העיתון.

יובל לידור
יובל לידור

"כשמונו דורון גלעזר ורותי יובל לעורכים הראשיים, הם ביקשו ממני להישאר, אבל החלטתי לשנות כיוון ומתוך מספר הצעות בחרתי בהזדמנות לייסד את מערך הדוברות וההסברה של המועצה להשכלה גבוהה והוועדה לתכנון ותקצוב. משם המשכתי לתפקיד יועץ התקשורת של שר האוצר יובל שטייניץ, ולאחר מכן כיהנתי במשך שנה וחצי כמנהל התוכן של כלכליסט. בתחילת 2013 הקמנו מספר שותפים את משרד "פרו אסטרטגיה", שבו אני המנהל המקצועי ואחראי על צוות יועצי התקשורת של הפירמה"

ערב אידאלי מבחינתי

"עקרונית, ערב שבו הפועל ת"א, טוטנהאם ובאיירן מינכן מנצחות בהחלט עונה להגדרה. מכיוון שהשילוב הזה די נדיר, אז ערב של יין משובח וקולינריה איכותית מהווה תחליף ראוי. גם ערבי הבחירות הפכו להיות אידיאליים כי לאורך השנתיים האחרונות אנחנו מקיימים בהם יחד עם חברים "משתה בחירות".

כשאהיה גדול אהיה

"לפני כמה שנים קראתי מחקר שנעשה באחת מהפקולטות למדעי החברה באוניברסיטאות המובילות בארה"ב. שאלת המחקר היתה מה הדבר שהכי מלחיץ את הדור הצעיר: התשובה השנייה היתה המוות, והראשונה הופעה מול קהל. לי אישית אין חששות מחשיפה או מלהעביר הרצאה. אבל, בקיץ אהיה בן 45, ואבא שלי נפטר מסרטן אלים כבר בגיל 56. לכן, המחשבה שלי כיום היא להשתדל לחיות את החיים ולמצות אותם עד כמה שאפשר וכמה שניתן. השנה של הקורונה אפילו חידדה אותי בעניין ואני בהחלט רוצה להגשים הרבה חלומות שיש לי עם המשפחה וחברים. אז אם אהפוך בשנים הקרובות למגשים חלומות אהיה מאוד מרוצה מעצמי".

 

טיפ לכתב.ת משפטים המתחיל.ה מביני אשכנזי
כתב לענייני משפט במקור ראשון ובזֵצ.

"התבקשתי ע״י צבי אשכנזי (אין קשר משפחתי) לכתוב מספר מילים לכתב המשפט המתחיל. אני לא נושם מרוב התרגשות (וגם מהמצות) אבל בכל זאת אשתדל.

"הדבר הראשון שאני ממליץ עליו, הוא לא להסתמך רק על ההודעות לתקשורת שהצדדים לדיון המשפטי מוציאים. צריך לקרוא את פסק הדין, כתב האישום, התביעה או כל מסמך אחר. כבר קרה לי מספר פעמים שהיו פערים גדולים בין ההודעה לתקשורת, לבין פסק הדין או ההחלטה של בית המשפט.

"הדבר השני שאני ממליץ עליו, הוא להתאמץ וללכת פיזית לדיונים, לא לחכות לפרוטוקול שישלח אליכם למייל. כשרואים את הצדדים בעיניים מבינים את כל הסיפור.

ביני אשכנזי | צילום: אייל טואג
ביני אשכנזי | צילום: אייל טואג

"דבר שלישי ואחרון – תעזרו לכתבים אחרים שמבקשים עזרה. זה לא יגרע מכם כלום ורק יוסיף לכם מעשים טובים שחסרים גם ככה לצערי בתעשייה הזאת. זה גם ישתלם לכם כשיעזרו לכם בעתיד. ביני"

 

מזל טוב ילד.ה
01/04 מרים פרץ
02/04 יואל חסון, נעה לנדאו
05/04 מיטל להבי, שרון דוידוביץ,
06/04 עומר המאירי

 

טיפ של אלופי.ות משנה

 

העסקתכם.ן העסקתנו

 

עם סגירת הגיליון
ברצוני להודיע שאני מכחיש את כל השמועות מייד ובדיעבד.

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות