דיגיטל

טאבולה ניסחה מכתב בשם ynet ותיקנס ב- 5 מיליון שקלים

נוני מוזס, בפתחיחת המשפט שלו ושל רה"מ נתניהו נוני מוזס, בפתחיחת המשפט שלו ושל רה"מ נתניהו

טאבולה תשלם קנס של 5 מיליון שקלים במסגרת צו מוסכם עם רשות התחרות. הקנס הוא בגין התנהלותה של טאבולה סביב ניסיון המיזוג עם אאוטבריין, שירד בינתיים מהפרק בשל השינויים בשוק הפרסום בשנה האחרונה. לפי הממצאים של רשות התחרות, עמדתה של ynet בנושא, שנשלחה לרשות, הוכתבה ואושרה על ידי טאבולה בניגוד לחוק. יש לציין כי החקירה נגד ynet בגין חשד לעבירות על חוקי הגבלים וקבלת דבר במרמה עדיין בעיצומה.

בסוף שנת 2019 הודיעו שתי חברות המלצות התוכן טאבולה ואאוטבריין על מיזוג. רשות התחרות בישראל החלה לבחון את העניין והתייעצה עם גופי המדיה בישראל. בשיחות אישיות עם נציגי גופי התקשורת אמרו מרביתם כי המיזוג עשוי לפגוע בתחרות בתחום הפרסום ולכן הם מתנגדים לעסקה הנרקמת בין טאבולה ואאוטבריין. מספר ימים לאחר מכן ynet שלחה מכתב בו היא דווקא תומכת בעסקת המיזוג וכי אין כל חשש לפגיעה בתחרות בשוק הפרסום. רשות התחרות פתחה בחקירה והגיע בשנת 2020 למערכת ynet בראשון לציון על מנת לאסוף חומרים ואף עיכבה לחקירה את ברק קלמנוביץ'. ממצאי החקירה הראו כי המכתב שנשלח מ- ynet נכתב ואושר על ידי טאבולה, דבר הנחשב כעבירה על כללי התחרות ועשוי להיחשב כקבלת דבר במרמה.

בימים אלה מתקיים בבית משפט הליך שנועד להסיר את החיסיון ש-ynet דורשת. בניגוד ל-ynet, טאבולה הסכימה להסיר את החיסיון והודתה בעובדות ובכך הגיעה להסכמה עם רשות ההגבלים על תשלום קנס.

– – – – – – – –

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות