טורים אישיים

לא נושם | צבי אשכנזי מגן על הסביבה בטוויטר

צילום מדבר: מנדי הכטמן, פלאש 90 צילום מדבר: מנדי הכטמן, פלאש 90

יום אחרי בחירות

בוקר. אור בחוץ. צלילים מוכרים. אין שינוי חיצוני. הראש מתחיל להריץ תסריטים.מקשיב לרדיו הפנימי…" ואם הוא יהיה שר הזה ואם היא תשב בוועדה הזאת"…. לוקח את העלילה לקצה. יודע שלדברים לוקח זמן לחלחל. ושברגע שנוצר תקדים מסויים קשה מאוד לתקן אחר כך. מחליט לנשום. מבין שלפעמים עדיף לחשוף את הכיעור כדי לנקות. ולתפור.צבי

 

תחום הכיסוי הכי לוהט

שני אשכנזי, כותבת בגלובס על המשבר האקולוגי והאקלימי

 

איך הגעתי לתחום

"זה סיפור קצת משעשע על הדינמיקה האקראית של החיים. הייתי סגנית עורכת במגזין 'ליידי גלובס', ובאחד מחודשי הקיץ הצלחתי לשכנע את העורכת להציב על השער את גרטה טונברג. הבנתי שאלונה בר און התלהבה מהשער המופלא ההוא, והחלטתי לבקש ממנה לעזור לי לפתור בעיה שמטריפה את דעתי מדי יום: הכלים החד פעמיים בגלובס. אז ניסיתי את מזלי, עם הקדמה ארוכה על המערכות הטבעיות הנמצאות בסיכון והאחריות האנושית לכך, והכאב החד שיש לי בלב כשאני עוברת במטבח ורואה אנשים משתמשים בערימות של פלסטיק חד פעמי.

לידי גלובס

"היא דווקא פחות התייחסה לכלים החד פעמיים, אבל אמרה שאלו דווקא נושאים שחשוב שנכתוב עליהם בעיתון, ושזה יופי שאני מחוייבת לזה כל כך. העורכת הראשית של גלובס, נעמה סיקולר, הציעה כששמעה על זה שנתחיל במדור קבוע על המשבר האקולוגי, וכך היה. אחרי זמן קצר הפכתי לזו שכותבת על הנושאים האלו בעיתון, ועברתי מהמגזין למערכת החדשות".

ערב אידיאלי מבחינתי

"הצגה בתיאטרון (בתכל'ס, מתי יציגו כאן ברכט שוב?) או הופעת של מוזיקאי.ת שאני אוהבת (עד היום אני מבכה את הכרטיסים לברי סחרוף שבוטלו על רקע איזשהו סגר). אחר כך, ארוחה טבעונית שווה עם בקבוק יין מעניין. הייתי מבקשת שהארוחה הזו תהיה במסעדה, אבל איכשהו יצא שבזמן שנת הקורונה למדנו לבשל, אז אני מרוצה משתי האופציות. כן, למדנו גם איפה ממש כדאי לקנות יין שווה".

שני אשכנזי

כשאהיה גדולה אהיה

"אף פעם לא חשבתי על זה. אני מודדת את החיים קצת אחרת, וזה בטח ממש מעצבן את ההורים שלי. אבל אני לא רוצה להיות משהו, אלא לעשות משהו שאני מאמינה בו ואני יכולה להשפיע בו. אז כשאהיה גדולה, אשתדל לעשות טוב בצורה אפקטיבית יותר, כי בטח אספיק ללמוד עד אז עוד כמה דברים".

 

טיפ לח"כ הטרי.ה מאיילת נחמיאס ורבין
חברת כנסת לשעבר וסגנית נשיא התאחדות התעשיינים

"כשצבי ביקש ממני לכתוב טיפ לחבר.ת הכנסת הנכנס, הבנתי כמה זה קשוח. יש לי ככ הרבה מה לומר להן.ם, שלא בטוח שיש לזה מספיק מקום. אז מיקוד. מה באמת באמת הכי חשוב:

1.
בואו בענווה. הבית הזה כבר ראה הכל וגם אם הצטרפתם לקבוצה קטנה, יש כאן הרבה אנשים שחשוב לכבד כי הם היו לפניכם ויהיו אחריכם: מנהלות ועובדי הועדות, מזכירות הכנסת, הסדרנים, אנשי המשמר והאבטחה, עובדי המזנון, החשבות – כולם אנשים מקסימים, תעצרו רגע ותשאלו לשלומם וגם תמסרו להם חיבוק ממני.

2.
אל תניחו מיד הצעות חוק. הפיתוי לעשות את זה הוא גדול אבל הכנסות הן קצרות והצעות חוק פרטיות זה מאמץ גדול ופירות מועטים. לעומת זאת השקיעו זמן למידה בדיוני הוועדות, ותפקחו כמו שצריך על עבודת הממשלה. זה אולי פחות מתגמל אבל חשוב חשוב.

איילת נחמיאס ורבין
איילת נחמיאס ורבין

3.
תנאמו הרבה. זאת דרך מצויינת להציף נושאים משמעותיים ופניות ציבור, ונותן תחושה למי שפנה אליכם שאתם מקשיבים – בשבילם, זה לא מעט.

4.
תהיו מחוברים וקשובים היטב לתקשורת – לא רק לכתבי הכנסת, אלא לעוולות שפעמים רבות מגיעות לתקשורת קודם. אם אתם יוזמים דיון מהיר באחת הועדות בעקבות ידיעה תקשורתית, זה ממש יכול לעזור.

5.
ולסיום סיומת. הופקד בידיכן.ם תפקיד מדהים וכל יום בו עשוי להיות האחרון. זאת עבודה קצת מוזרה ולא יציבה אבל העשייה מרגשת ואם לוקחים אותה ברצינות אפשר ממש לחולל שינוי ולהשפיע לטובה.

5א.
והכי הכי הכי חשוב: הומור עצמי. אף אחד לא אוהב אנשים שמלאים בעצמם, במיוחד לא פוליטיקאים. קצת ענווה ויכולת לצחוק על עצמכם יהפכו את החיים שלכם במשכן הרבה יותר שמחים. בהצלחה !

 

טיפ של אלופי משנה

 

מזל טוב ילד.ה

25/03 דור צח, נפתלי בנט, יוסי יהושוע
26/03 ריקי כהן
27/03 יואב גינאי
28/03 מיקי זוהר, שלי יחמוביץ, גאיה קורן, קרן נויבך, אורי גרוס, מוריה מלכה
29/03 אורית גלילי
30/03 מילי אביטל, שלומי יחיאב

 

לוח מודעות
https://kassit.co.il/%d7%9e%d7%a9%d7%a8%d7%95%d7%aa/

– – – – – – – –

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות