מדיה, עד הבחירות זה יעבור, על סדר היום

עלק דרמטי: תרגיל שיווקי של קמיל פוקס או פרשנויות שגויות?

פרופ' קמיל פוקס פרופ' קמיל פוקס

הרשת סוערת על האמירות של פרופ' קמיל פוקס טרום שידור המדגם בחדשות 13. "בכל שנותיי לא ראיתי תוצאות כאלה דרמטיות וחד משמעיות", אמר פרופ' פוקס בשעה 20:00. "אני חושב שהמדגם הערב יהיה אחד מהמעניינים ביותר ששידרנו אי פעם. אנחנו רואים דברים שלא חשבנו עליהם".

בתגובה לסערה שקמה (המפורטת לעיל), התקבלה ב-14:30 תגובת חדשות 13:

"לקראת המדגם בשעה 22:00 , במהלך המהדורה המרכזית, אמר קמיל פוקס "בכל שנותיי לא ראיתי תוצאות כל כך דרמטיות" . זו הכותרת שעלתה על המסך ומדובר באמירה לגיטימית ששיקפה את הממצאים הדרמטיים שהיו בידיו. כאשר נשאל פוקס, בשידור החי, האם התוצאות יהיו דרמטיות ומכריעות, השתמע שכך הדבר, אולם יודגש כי כוונתו הייתה שהתוצאות דרמטיות וברורות , ובשום אופן לא כהכרעה בבחירות לטובת צד מסוים. מעבר לכך מדובר בפרשנויות שניתנו לדברים. הואיל וכך באמירותיו של פרופסור פוקס לא היתה כל הסגרה של תוצאות המדגם עצמו.

"יתרה מכך, כל רמיזה למהלך מתוכנן הוא אינו נכון, כי לראייה אמירה כזו לא ליוותה את השידור טקסטואלית (סטרייפ על המסך) ולא הודהדה ע"י עורכי המשדר, שכמו המגישים, הכתבים ואחרים באולפן, לא ידעו מה הן תוצאות המדגם, בשל הסודיות הנשמרת עד פרסומו. שמו הטוב וניסיונו רב השנים של קמיל פוקס הולך לפניו ולא בכדי ומכאן ההתעניינות בדבריו".

ובכן, מה ראינו ומה היה שם באמת?

על פי המדגם של חדשות 13 בשעה 22:00 הליכוד עם 33 מנדטים, יש עתיד 16, כחול לבן עם 8, ש"ס – 8, ישראל ביתנו – 8, הרשימה – 8, ימינה – 7, יהדות התורה – 7, העבודה – 7, מרצ -7, הציונות הדתית – 6, תקווה חדשה – 5. על פי העדכון של המדגם בשעה  23:00, הליכוד יורד מ-33 ל-32 מנדטים. הציונות הדתית עולה ל-7 מנדטים. נתונים אלו אינם רחוקים בהרבה מתוצאות המדגמים של חדשות 12 או כאן 11. אז היכן התוצאות החד משמעיות? האם הדברים נאמרו על מנת לעודד את הרייטינג של חדשות 13 שהגיע בסופו של דבר ל- 13.9% אל מול המדגם של חדשות 12 ומנו גבע עם שיא של 29.6%.

על פי חוק הבחירות יש איסור על פרסום סקרי בחירות חדשים באמצעי התקשורת החל מ-24 שעות לפני פתיחת הקלפיות ועד מועד סגירת הקלפיות ביום הבחירות. בן כספית כתב בטוויטר: "ההדלפות מכיוון קמיל פוקס בשמונה בערב שזה "ערב הכרעה דרמטית" היא סוג של סקנדל מדכא הצבעה".

באשר לדרמה שמחכה לכולנו במדגם, ולמעשה לא היתה, כתב אבישי גרינצייג מגלובס:

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות