על סדר היום

מוריה קור: "שאלתי שאלה שלא היתה צריכה להישאל"

במסגרת סדרת כתבות וידאו לקראת הבחירות ב'ישראל היום', תחת הכותרת 'יום יום ח"כ', התלוותה העיתונאית מוריה קור אל השר אמיר אוחנה בביקור בסימולטור של ירי בנשק. ב'ישראל היום' חשבו שזה יהיה משעשע להוסיף גרפיקה לסרטון הערוך, ולדמות כאילו המטרה של אוחנה היא גוש המרכז. כצפוי, התחוללה סערה בעקבות העריכה של הסרטון וב'ישראל היום' מיהרו להוציא הבהרה, ולערוך את הסרטון מחדש.

"כחלק מעריכת הסרטון הוספה גרפיקה הומוריסטית בטעם רע, שהראתה כביכול שהשר כיוון לעבר ״גוש המרכז״. אנו מבהירים כי לא הייתה כל כוונה לתת פרשנות שמשתמעת כאלימות, ומתנצלים אם מישהו נפגע מכך. הקטע המדובר הוסר מהסרטון", נמסר מישראל היום. קור אף הוסיפה הסבר משל עצמה:

גם השר אוחנה מיהר להסיר את הסרטון ששיתף, וכתב: "לראשונה בחיי, או בכל אופן עד כמה שאני זוכר, אני מוחק כאן מהעמוד סרטון שעלה אתמול ומעלה אותו מחדש לאחר שהוסרה ממנו התוספת המיותרת המתוארת כאן, שהתווספה בעריכה, אינני יודע על ידי מי ומדוע, והבחנתי בה רק בדיעבד".

אך כאן לא הסתיימו העניינים ה'הומוריסטיים'. בקטע שנשמט מהעריכה אך דלף אל הרשתות החברתיות, נראית קור שואלת את השר: "מי הפוליטיקאי שהיית מכוון אליו נשק?". אוחנה השיב בשלילה, אך קור התעקשה: "ואם זה היה מונע בחירות חמישיות?". גם לשאלה זו השיב אוחנה: "תני לי רגע ליהנות".

השאלה ששאלה קור עוררה סערה גדולה בטוויטר, האם ראוי בכלל לשאול שאלה שכזו ועוד בראיון עיתונאי. אז נכון, הקטע לא נכנס לסרטון הערוך ונשאר על רצפת חדר העריכה, איך הגיע אל הרשתות החברתיות ומי הדליף? אין לדעת.

לאחר שעות ארוכות בהן הטוויטר התמלא בשלל תגובות כנגד דבריה של קור (אגב: בתו של ד"ר אבשלום קור), נכתבה ההתנצלות:

אז מה היה לנו כאן? השר אוחנה במטווח יורה במטרה 'הומוריסטית' ונשאל שאלות 'הומוריסטיות' לא פחות, שלא אמורות לעבור בשום גוף תקשורת, בין אם שולבו בעריכה או נשארו על הרצפה. וכן, כדאי לשים לב למה שאוחנה כתב בעצמו מיד לאחר שעלה הריאיון לאוויר (ואחר כך ירד):

צילום מסך
צילום מסך

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות