עד הבחירות זה יעבור, על סדר היום

הגיעו שופרות עד נפש – מפלגת תקווה חדשה ובכירי גל"צ זועמים על יעקב ברדוגו

יעקב ברדוגו יעקב ברדוגו

נראה כי בימים האחרונים יעקב ברדוגו, הפרשן הפוליטי של גל"צ, מצליח לעצבן לא מעט אנשים, גם מחוץ לתחנה וגם מתוך התחנה.

מפלגת 'תקווה חדשה' דורשת ממפקד גל"צ להפסיק במיידי את שידוריו. במכתב שנשלח על ידי מפלגת 'תקווה חדשה' של גדעון סער אל מפקד התחנה, שמעון אלקבץ, נטען כי דבריו של יעקב ברדוגו מהווים תעמולת בחירות. יעקב אלקין, סגן יו"ר תקווה חדשה, טען בראיון ברדיו 103 כי: "ידוע שברדוגו לא מוציא מהפה בלי לקבל הנחיה מבלפור. ברדוגו עובר בשירותו של ראש הממשלה והוא לא אומר מילה בלי לקבל אישור".

"הנני מצרף לך מקבץ ארוך ומפורט של התבטאויות ואמירות של מר יעקב ברדוגו ששודרו במסגרת תוכניות התחנה, ובעיקר התוכנית שבנדון (וילנסקי וברדוגו), מהן עולה רצף אמירות מתמשך, מגמתי וברור, שהחל לפחות מאז הוכרזו הבחירות לכנסת ה-24 , ושעניינן כפול: העניין הראשון סיוע פעיל וברור לתעמולת הבחירות של רשימת הליכוד והעומד בראשה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לרבות חזרה על מסרים המלווים את קמפיין הבחירות של הליכוד ובאופן התואם את עיתוי פרסומן; והעניין השני תעמולה מכוונת (בשירות העניין הראשון) המכוונת באופן ברור כנגד מפלגת תקווה חדשה ובעיקר כנגד העומדים בראשה, יו"ר המפלגה, מר גדעון סער, ומס' 2 ברשימה ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון", נכתב. "במקרה זה רצף ההתבטאויות ותוכנן המתמשך מעיד גם על המטרה הדומיננטית שלהן העומדת בבסיסן והיא הרצון למנוע הצבעה למפלגת תקוה חדשה ו/או למנוע מעבר קולות ממפלגת הליכוד לתקווה חדשה או ממפלגות אחרות שעשויות להצטרף לממשלת הליכוד בראשות נתניהו לתקווה חדשה".

"עיון בהתבטאויות מעלה כי בניגוד לפרשנות עיתונאית "רגילה" או מקובלת, מר ברדוגו נוקט בשיטות המאפיינות קמפיין בחירות (ואף כזה מן הסוג הנגטיבי והנלוז) ובהקשר זה, בין השאר: השתלחויות והשמצות (בעיקרן אישיות), חזרה רפטטיבית על אותם מסרים ואותן התבטאויות לפעמים בדרכים שונות ולפעמים באותן מלים במדויק, כך שברור כי המטרה אינה הבאת אינפורמציה חדשה למאזינים אלא ניסיון לקבע מסרים בתודעתם; שימוש במונחים שמטרתם להשפיל או לבזות או להקטין את מועמדי תקוה חדשה ("מפלגה של עריקים ומבולבלים") ובעיקר את מר גדעון סער העומד בראשה ("פקיד שומה"); האשמות מופרכות וחסרות בסיס (כגון ייחוס קמפיין גזעני למפלגת תקוה חדשה); וניסיון לקבע באוזני המאזינים מה עתיד להתרחש לאחר הבחירות ולהתיימר כי יש בידו מידע ששום בסיס עיתונאי לו אינו מוצג לעולם (למשל הטיעון על "עריקים" הצפויים לעזוב את מפלגת תקוה חדשה לאחר הבחירות, ללא ניסיון כלשהו להציג כאילו התחזיות או "הפרשנות" מגובה בעבודה עיתונאית כלשהו או קשורה קשר כלשהו למציאות)".

אך לא רק מפלגת 'תקוה חדשה' סוערת כנגד ברדוגו. אמש (רביעי) בעת שידור התוכנית 'וילנסקי את ברדוגו' חוותה הכתבת המדינית של התחנה מוריה אסף וולברג, תקיפה אישית, בעת ששאל אותה: "את הדוברת של אשכנזי ומשרד החוץ?". המגיש לצידו, ירון וילנסקי, הגן ואמר: "היא הכתבת שלנו, אל תבזה אותה".

בקבוצת הווטסאפ 'עורכים באקטואליה' של גלי צה״ל כועסים על התנהלותו של ברדוגו. ״מבינה שהגיע תורה של מוריה אסרף לחטוף – בשידור, באולפן הבית, רסיסים מממטרת הארס של י. ברדוגו. מכיוון שסוכם כי מעלים עניינים אלה בקבוצה זו ולא בקבוצה הנרחבת אני מכבדת את ההנחיה ומוחה פה על הקו האדום שנחצה. עוד קו אדום. אנחנו לא צריכים להסכים לזה ולו בעצם השתיקה שלנו", כתבה טלי ליפקין שחק. נורית קנטי השיבה: ״מסכימה עם טלי. הבושה הפומבית הזו חייבת להיפסק. פעם זה מיכאל ופעם זו מוריה, ולא זוכרת כבר מי עוד. יש כאן אנשים שעוד מנסים לעשות עיתונות, ובמיוחד הצעירים".

הדברים יצרו תרעומת גדולה מצד עורכים וכתבים בתחנה. והבוקר פורסם ב'הארץ' כי אלו פנו ליו"ר ארגון עובדי צה"ל, משה פרידמן, וליועץ המשפטי של הארגון בדרישה לבחון אפשרות להכרזת סכסוך עבודה בתחנה הצבאית בשל יחס בעייתי מצדו של ברדוגו.

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות