מדיה, עד הבחירות זה יעבור, על סדר היום

ביבי במערכת ידיעות – מראה שאפילו לישראל היום יש יותר פאסון

בנימין נתניהו במערכת ידיעות אחרונות בנימין נתניהו במערכת ידיעות אחרונות

תמונה אחת שווה 1,000 מילים (או 2,000 תיקים). האמת, יכולתי לחסוך את כל המילים האלה, אבל למה?

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע בשעות הבוקר המאוחרות להתראיין באולפן ynet ולקבלת פנים שכזו הוא כנראה לא ציפה. עובדי דסק המערכת קיבלו את נתניהו בהוד והדר והודיה. מצלמות הטלפון נשלפו לטובת סלפי קטן  ואפילו המסכה לא הצליחה להסתיר את החיוך מאוזן לאוזן של נתניהו. לרגע אפשר להתבלבל כאילו הגיע ג'סטין ביבר בכבודו ובעצמו אל האולפנים.

אני תוהה, מתי בפעם האחרונה התקבל כך ראש ממשלה, או כל פוליטיקאי אחר לצורך העניין, במערכת חדשותית. האם זהו תפקידם של העיתונאים, "כלבי השמירה של הדמוקרטיה"? ובטח ובטח שבוע לפני בחירות כל כך משמעותיות, האם זה נכון להפגין אהבה הפגנתית באופן שכזה? האם כך התקבל נתניהו במערכת חדשות 12 או מערכת חדשות 13? ספק. האם המתמודדים האחרים לרשות הממשלה התקבלו בכאלה תשואות בעודם פוסעים לראיון? הדבר האחרון שהיה חסר בתמונה הזו הוא שטיח אדום.

נתניהו, כמובן צייץ את התמונה, והוסיף "עובדי ידיעות אחרונות ו-Ynet – תודה רבה על התמיכה שלכם!". האמת, הוא צודק. אי אפשר לראות את התמונה הזו אחרת. כותרת אחרת שמתאימה היא "מביך", מביך לכל עיתונאי ועיתונאית שרואים עצמם כמבצעים את עבודתם כפי שהיא צריכה להתבצע.

מורן אזולאי, העיתונאית שהנחתה את הריאיון, שמרה על מקצועיותה וקיבלה מרה"מ ביקורת במהלכו: "אנחנו הולכים ללמד אותך להיות מראיינת, את תתני לראש ממשלת ישראל שאתם רוצים לשמוע את התשובות שלו". אזולאי ביקשה ממנו: "אל תחלק לי בבקשה ציונים" ונתניהו השיב: "אני מחלק ציון איום לתקשורת הישראלית, היא לא מוכנה לתת לי להשמיע את התשובות. את תתני זה יהיה קשה. תוציאי את האוזנייה כי מאה איש אומרים לך 'תפריעי לו תפריעי לו'. מאה העורכים שלא מצייצים את האנשים".

גילוי נאות, עד לפני כחודשיים עבדתי ב'ידיעות אחרונות' מעולם איני זוכרת שמישהו טרח לקום מכיסאו בשעת עבודה על מנת להצטלם עם מרואיין כזה או אחר, ואולפני ynet ידעו לא מעט מרואיינים במהלך השנים. כנראה שאני לא היחידה מיוצאי ידיעות אחרונות שחושבת כך:

אז אם תהיתם היכן הם העיתונאים שעומדים על משמר הדמוקרטיה? עושים סלפי עם המנהיג.

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות