עד הבחירות זה יעבור, על סדר היום

ימי התום של דני יתום

יערה זרד ודני יתום יערה זרד ודני יתום (יערה מצד ימין)

הדיון הפוליטי בטוויטר, כשהוא טוב, לא עוסק רק בעקרונות חשובים או תפיסות עולם מהותיות, אלא משתמש בהן כדי לתפוס אנשים מהמחנה היריב עם המכנסיים (המטאפוריות) למטה. צד אחד משליך ביצים מטאפוריות, הצד השני מסביר שזו לא ביצה אלא פופטיץ, ואז מתנגבים ומחכים לקשקוש הבא שכולם חייבים להגיב עליו.

לכן, ככל הנראה, השמחה במחנה המתנגד לביבי היתה רבה למראה הציוץ הבא של זרד, שעלה היום (שני) בבוקר:

די מהר הפך הציטוט לחגיגה שלמה – מחד, מאות לייקים מצד ימין, כי הרי עדותו של יתום מוכיחה שאין שחר לטענות ושרה נתניהו וביבי צחים וזכים ככביסה שנעשתה בבלייר האוס בוושינגטון. מאידך, לא פחות תגובות משמאל החוגגות את העובדה הפשוטה, החותכת, שלא נתניהו הוא שמינה את דני יתום לתפקיד ראש המוסד ב-96, אלא רה"מ שאחרי רצח רבין, שמעון פרס.

החגיגה נמשכה, זרד לא הגיבה להערות וגם לא הסירה את הציוץ. לפי כל המקורות שניתן למצוא – מוויקיפדיה, ועד אתר המוסד בעצמו וקטעי עיתונות המסתובבים ברשת, מי שאכן מינה את דני יתום לתפקיד היה שמעון פרס, לא ביבי.

קטע עיתונות פרס ממנה את יתום לראש המוסד

רגע לפני כל החגיגות, כדאי לשמוע את גם הקלטת התוכנית מהבוקר ב-103FM, עם המגישים גולן יוכפז וענת דוידוב המראיינים את דני יתום. הקטע הרלוונטי מתחיל בדקה 04:11:

דני יתום: "אני התמניתי לראש המוסד, לא דיברתי עם שרה נתניהו אז, יכול להיות שדברים השתכללו מאז".
גולן יוכפז: "תזכיר לנו מי היה ראש הממשלה אז, מי היה שר הבטחון?"
דני יתום: "ביבי, ביבי נתניהו, ואיציק מרדכי היה שר הביטחון".
ענת דוידוב: "כלומר לא פגשת את הגברת נתניהו תוך כדי ראיון…".
יתום: "לא לא…. אבל אני אומר, יש יותר מדי עדויות, יכול להיות שהמערכת השתכללה מאז. אינני יודע ואיני בטוח".
גולן יוכפז: "כשאתה מסתכל אחורה אל תהליך הבחירה שלך, במבט לאחור, ברטרוספקט, אין שום דבר חשוד?"
דני יתום: "לא. את האמת צריך לומר, גם אם אנשים מבינים שביבי נתניהו זה לא בדיוק כוס התה שלי".

הראיון ממשיך ונשאלות עוד שאלות, ויתום מדגיש שהוא לא הכיר את שרה נתניהו לפני המינוי שלו. שהמינוי שלו היה נקי, שיכול להיות שהסיפור על 4 אנשים שהיא ראיינה למנוי מזכיר צבאי הוא אמת, אבל לו זה לא קרה. יתום: "אלו היו ימי התום. הקדנציה הראשונה של נתניהו כראש ממשלה".

מייד אחרי הראיון, ככל הנראה' הגיעו תגובות למערכת ב-103FM, ויוכפז מפרסם הבהרה (בהקלטה החל מדקה 06:57), כי "מי שמינה את דני יתום היה שמעון פרס. נכון שבנימין נתניהו יכול היה להחליף אותו אבל הוא לא מינה אותו".

על פניו, הציוץ של יערה זרד אכן תיאר את מה שהיה בשידור. יכול להיות גם שהיא לא שמעה את ההבהרה ששודרה אחרי הראיון עצמו. בכל מקרה, אם ראש המוסד לשעבר מספר שנתניהו הוא זה שמינה אותו, לא חייבים להתנפל על עיתונאית שמשוכנעת שזה אכן הסיפור, ולא חושדת שזכרונו קצת בגד בו.

ביקשנו תגובה מדני יתום, שפרש מהתמודדות בבחירות ברשימת ותיקי ישראל והמליץ בכלל לבחור ביאיר לפיד, אבל עד עכשיו טרם התקבלה.

עד הערב, זה ברור, כבר יהיה ציוץ ימין/שמאל אחר שכל טוויטר יעוף עליו. ויהי ערב ויהי בוקר ורק שיעברו כבר הבחירות האלה.

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות