מדיה

חודשיים אחרי דרישת בג"צ המינויים של מישל קרמרמן-דקל וניר שוויקי טרם אושרו

ניר שווייקי ימתין עוד קצת. ניר שוויקי

לפני יותר משנתיים נבחרו מישל קרמרמן-דקל וניר שוויק לעמוד כמנכל"ית הרשות השנייה ויו"ר מועצת הכבלים והלוויין בהתאמה, אך האישור הממשלתי, שאמור היה להיות טכני בלבד, טרם עבר.

על פי החלטת בג"ץ על הממשלה היה להתדיין על אישור המינויים, ואכן, בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול (יום א') התכנסו השרים להצבעה כאשר התוצאה היא 17 שרים שהצביעו נגד המינוי ו-8 בעד. השניים נבחרו תחת מכרז של משרד התקשורת, בתקופת כהונתו של שר התקשורת איוב קרא. קרמרמן-דקל נבחרה לתפקיד מנכ"לית הרשות השנייה בחודש אוקטובר 2018 ומאז הגישה שתי עתירות לבג"ץ בנושא, שנדחו. שוויקי היה אמור להיכנס לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין בדצמבר 2018.

אז מה גרם לשרים לא לאשר את המינויים המקצועיים? איש אינו יודע היכן לשים את האצבע בדיוק, אך נראה כי קרמרמן-דקל ושוויקי מצאו את עצמם במלחמה בין שרי הליכוד לשרי כחול לבן. השר אלי כהן העלה טענה בישיבה כי יש לבחון האם קיים ניגוד עניינים בין קרמרמן-דקל, שכן, בן הזוג שלה, בוני גינזבורג (פרשן ספורט בערוץ 5, שכלל אינו עומד תחת הרגולציה של הרשות השנייה) עובד בחלק מערוצי התקשורת. בנוגע למינוי שוויקי אמר השר כי ישנן טענות לאי סדרים אותם יש לבחון. השרה גמליאל הוסיפה כי מבחינתה, ברגע שי אי בהירות לא ניתן לאשר את המינויים. השר דוד אמסלם כי הוא כלל אינו מבין כיצד בית המשפט יכול להכריח את הממשלה לקיים דיון ושהוא אינו מוכן להיות חותמת גומי.

בשלב מסוים ראש הממשלה בנימין נתניהו עזב את הישיבה כדי להשתתף בכנס וראש הממשלה החליפי בני גנץ טען שלא ניתן לקיים ישיבת ממשלה ללא ראש ממשלה ויש לחדש את הדיון במועד אחד, ואכן, מאוחר יותר בלילה המינויים עמדו להצבעה. נראה שהבחירות המתקדמות אלינו בצעדי ענק משפיעות על הלך הרוח בתוך דיוני הממשלה. שרי הליכוד התבצרו בעמדתם המנוגדת לזו של שרי כחול לבן ובסופו של דבר – המינויים לא אושרו ושתי המועצות ימשיכו להתנהל ללא מנהלים קבועים.

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות