על סדר היום

"פרסום שיקרי"? לא בהכרח. יפה בן דויד הגיבה לכתבה ב-ynet

יפה בן דויד יפה בן דויד

מה קורה כשלא קוראים את הכתבה אלא רק את הכותרת? הנה שיעור ראשון בתקשורת לגברת יפה בן דויד, שהתבלבלה כמו הרבה קוראים אחרים ומיהרה להוציא הודעת ווטסאפ כועסת בתגובה לכתבה שהתפרסמה בשעות הצהריים באתר ynet.

בשעה 12:30 עלתה ידיעה באתר ynet תחת הכותרת: "בת"א החליטו: מורים וגננות שלא התחסנו – לא ייכנסו למוסדות החינוך". הכתבה של תמר טרבלסי חדד מורקרה באדום חזק עם 'פרסום ראשון', שנועד לסמן לנו, הקוראים, כי מדובר בידיעה חדשותית חשובה במיוחד.

צילום מסך, טוויטר
צילום מסך, טוויטר

אך מי שנכנס לקרוא את מלוא הכתבה יכול, היה לראות כי מדובר בהחלטה שנוגעת רק לעובדי הוראה או מינהלה המועסקים על ידי העירייה ואין לה דבר עם המורים או הגננות עצמן.

נכון, הכותרת מטעה ונועדה לגרום לקוראים להקליק עליה על מנת לקרוא אותה ושם לגלות את מלוא הפרטים. הגברת יפה בן דויד כנראה טרחה לקרוא רק את הכותרת ושיגרה הודעת ווטסאפ כועסת במיוחד: "עובדי הוראה יקרים, בעקבות פרסום שקרי באחד מאתרי החדשות המרכזיים, אבקש לעדכן כי לאחר בירור עם עיריית תל אביב-יפו הובהר כי אין כוונה למנוע כניסה לבתי הספר ולגני הילדים, מעובדי הוראה שאינם מחוסנים או לחייבם בבדיקה", נכתב בהודעה.

הודעת הווטסאפ של יפה בן דויד
הודעת הווטסאפ של יפה בן דויד

כמה דקות מאוחר יותר הבינו ב- ynet שכנראה לא כדאי להתעסק עם יו"ר מזכ"לית הסתדרות המורים או להטעות חלילה את קוראים ושינו את הכותרת: "בת"א החליטו: סייעות ועובדי מנהלה שלא התחסנו – לא ייכנסו למוסדות החינוך".

כותרת ynet החדשה | צילום מסך
כותרת ynet החדשה | צילום מסך

אז הנה לנו שיעור חשוב בתקשורת: א. אל תאמינו לכל מה שאתם קוראים בכותרת. ב. קראו את מלוא הכתבה, העובדות תמיד מסתתרות בין השורות הקטנות, כאלו שהופכות את הידיעה, לרוב, לחסרת ערך חדשותי.

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות