על סדר היום

ארגון העיתונאים לועדת אשל: יש להימנע מסגירת גל"צ

ארגון העיתונאים וועדת אשל ארגון העיתונאים וועדת אשל

ארגון העיתונאים הציג אתמול נייר עמדה למנכ״ל משרד הביטחון, אלוף במיל׳ אמיר אשל, העומד בראשות וועדה שתפקידה להמליץ לשר הביטחון על המשך פעילותה של גל״צ.

ארגון העיתונאים קורא לפעול להקמת ועד מנהל עצמאי לגלי צה"ל בדומה למועצת תאגיד השידור הציבורי. "הוועד המנהל ידאג שהתוכן העיתונאי של התחנה יהיה כפוף לקוד האתי של מועצת העיתונות ולקוד האתי של גלי צה״ל עצמה. עד שזה יקרה, יש לדאוג שמועצת תאגיד השידור הישראלי תקים תת ועדה לפיקוח על השידורים האזרחיים ובעיקר על השידורים העיתונאיים של גלי צה״ל ולהתוות לתת הוועדה הזאת משימות ומסגרת זמן לטיפול בכל הנושאים הדורשים טיפול מיידי: ניגודי עניינים, אימוץ הקוד האתי של מועצת העיתונות ושל גלי צה״ל עצמה", נכתב בנייר העמדה.

עוד נכתב כי: "ש לבצע הפרדה מבנית בתפקיד מנהל התחנה ולפצל את התפקיד לשניים: מנהל תחנה שיהיה אחראי על כל היבטי הניהול הרוחביים של התחנה, על כוח האדם, על התקציב, על התשתיות ועל הקשר עם רשויות שונות מחוץ לתחנה. הכישורים הנדרשים לתפקיד הזה הם כישורים ניהוליים. בנוסף, יש למנות עורך ראשי שיהיה האחראי הבלעדי על התכנים של התחנה וייהנה בתפקידו מעצמאות ניהולית גבוהה מאוד ומוגדרת". גם כאן המודל הרצוי, לדעת ארגון העיתונאים, הוא זה המתקיים בתאגיד השידור הציבורי, שם מתקיימת הפרדה מבנית בין המנכ"ל לעורך הראשי.

בנוסף, ארגון העיתונאים טוען כי יש לייצר תקציב קבוע ושקוף שיעמוד לטובת התחנה ויאפשר את המשך הפעלתה; התאמת כוח האדם של התחנה למשימות העומדות לפתחה, ויצירת הבחנה בין החיילים לבין האזרחים שעוסקים בצורה ישירה באקטואליה "קשה".

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות