על סדר היום

ארגון העיתונאים ליועמ״ש: דורשים התערבות בנושא זימון העיתונאי אלחנן גרונר לחקירה

אלחנן גרונר ואיתמר בן גביר אלחנן גרונר ואיתמר בן גביר

הבוקר פנה ארגון העיתונאים אל היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, על מנת שזה יתערב בעניין זימון העיתונאי אלחנן גרונר לחקירת משטרה שלא כדין, והסרת ציוץ בעקבות בקשה חד צדדית ולא חוקית של הפרקליטות.

העיתונאי אלחנן גרונר מאתר הקול היהודי נחקר בשבוע שעבר במשטרת ישראל על ציוץ בו פרסם את שמו של אחד הבלשים מהזירה בה נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל, וכן על עבודתו העיתונאית. בניגוד לנהלי המשטרה חקירתו של גרונר לא אושרה על ידי המשנה לפרקליט המדינה כנדרש. יש לציין כי צו איסור הפרסום על פרטי חקירת מותו של אהוביה סנדק ז"ל התקבל 5 ימים לאחר הציוץ המדובר.

בפניית ארגון העיתונאים, באמצעות עורכי הדין ד"ר מורן סבוראי ואמיר בשה צויין כי: "משטרת ישראל אינה יכולה לזמן עיתונאי לחקירה אלא בהתאם לנוהל שמספרו 300.01.227 הקובע כללים מיוחדים וחריגים לעריכת חקירת עיתונאי וחיפוש בכליו. כללים מיוחדים אלו הופרו ברגל גסה. בהתנהלות זו היבטים ציבוריים רחבים הנוגעים לחשש מפני פגיעה בחופש העיתונות ובחסיון העיתונאי. מדובר בפגיעה בוטה, אסורה ובלתי מידתית שעלולה ליצור אפקט מצנן על עבודת העיתונאים בכלל.

עוד צויין בפנייה: "מחלקת הסייבר בפרקליטות פעלה ללא כל מקור או סמכות חוקיים תוך פנייה לרשת החברתית טוויטר על מנת שתפעל להסיר את ציוץ של העיתונאי אלחנן גרונר, וזאת ללא שהיא פונה אליו קודם לכן בבקשה להסרת הציוץ. פעילות זו הביאה לנעילת חשבונו ברשת החברתית. מדובר בפגיעה בחופש העיתונות ללא כל מקור חוקי״.

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות